۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

با مصوبه مجلس؛

جانبازان 70 درصد و بالاترمی توانند برای دومین بار وام مسکن 5 میلیون تومانی دریافت کنند

جانبازان 70 درصد و بالاترمی توانند برای دومین بار وام مسکن 5 میلیون تومانی دریافت کنند

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی جانبازان 70 درصد و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب هستند با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند مجددا از تسهیلات مسکن تا سقف 50 میلیون ریال بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه بودجه 93 کل کشور ، نمایندگان در بررسی بندهایی از یک تبصره از لایحه بودجه دولت را موظف کردند که نسبت به تضمین پیش بینی و پرداخت مابه التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانکهای عامل با تایید وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار مورد نیاز در ردیف های مربوطه منظور نماید. 

همچنین بانک های عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و اخذ تضمین های بازپرداخت لازم به میان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر (4 درصد) اقدام نمایند.

همچنین با تصویب نمایندگان مقرر شد ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات مسکن تا سقف 50 میلیون ریال استفاده نموده اند و همچنین افرادی که وام دریافتی قبلی خود را بدون در نظر گرفتن سقف مبلغ طی مدتی کمتر از سه سال تا پایان سال 1392 تسویه نموده اند و جانبازان 70 درصد و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می باشند با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند مجددا از این تسهیلات بهره مند شوند.

نمایندگان مجلس همچنین مصوب کردند که وام های حمایتی غیر ایثارگری از قبیل وام های کارمندی و شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی شود. افراد مشمول می توانند مشترکا از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند.

همچنین نمایندگان مجلس مقرر شد اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانک های عامل می باشد. مشمولینی که مسکن آنها از طریق تعاونی های معتبر همانند نیروهای مسلح تامین می شود و همچنین مشمولین ساکن روستاها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آنها فاقد سند رسمی هستند می توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی تسهیلات مقرر را دریافت و در همان محل احداث یا خرید نمایند.

با تصویب نمایندگان همچنین مقرر شد پس از احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امورایثارگران برای ایثارگران مشمول این واحدها به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می شوند، فروش اقساطی نمایند.

همچنین نمایندگان مصوب کردند زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانک های عامل از ابتدای تیرماه 1393 به مدت یک سال و ملاک تاریخ صدور معرفی نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی یک بند الحاقی مقرر کردند افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و حوادث زمان انقلاب اسلامی دچار آسیب جسمی، روحی و روانی شده اند ولی صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان را ندارند، با معرفی یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظر کمیسیون پزشکی، جانبازی آنها مورد تایید قرار می گیرد و متناسب با میزان جانبازی آنها تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند.

کد خبر 2232009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha