۱۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

با تصویب نمایندگان؛

صد درصد منابع دریافتی مالیات بر ارزش افزوده بخش سلامت برای پوشش درمان روستائیان قرار گرفت

صد درصد منابع دریافتی مالیات بر ارزش افزوده بخش سلامت برای پوشش  درمان روستائیان قرار گرفت

100درصد منابع دریافتی از طریق مالیات بر بر ارزش افزوده بخش سلامت برای پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستائیان و شهرهای 20 هزار نفر جمعیت و پائین تر در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه روز پنجشنبه مجلس و در ادامه بررسی لایحه بودجه 93 کل کشور نمایندگان در بررسی بندی از یک تبصره از لایحه بودجه در بخش های هزینه ای مقرر کردند که اعتبار حاصل از دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای فروش هر متر مکعب آب شرب تا سقف 390 میلیارد ریال بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استانهای کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین معاونت  برنامه ریزی استانداردها و شرکت های آب و فاضلاب روستایی استانها هزینه گردد. اعتبار مذکور حسب وصولی ها صد درصد تخصیص یافته است و وجوه فوق به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نمی گردد و مشمول مالیات نمی شود.

همچنین نمایندگان در بررسی بند دیگری از لایحه بودجه مصوب کردند. وجوه حاصل از عوارض برق مشتریان به استثنای مشترکین خانگی روستایی و چاههای کشاورزی که از سوی وزارت نیرو و علاوه بر بهای برق دریافت می شود صرفا بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک هزینه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مقرر کردند که به وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) اجازه داده شود که در سال 1393 ، 20 درصد ازوجوه تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده که در اختیار آن وزارتخانه قرار می گیرد را برای کمک و تامین ماشین آلات خدماتی و عمرانی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر و دهیاری ها هزنیه نمایند.

همچنین مصوب شد که صد درصد منابع دریافتی از طریق ردیف 530122 در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرد تا نسبت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای 20 هزار نفر جمعیت و پائین تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع اقدام نماید و پس از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستانهای مناطق توسعه نیافته، مصارف هیات امنای ارزی و ارتقاء سطح بیمه بیماران صعب العلاج اقدام نمایند.

 

کد خبر 2230566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha