۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۲۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

برگزاری کلاس ویژه برای مربیان پایه زیر نظر فیفا/ سال 93، سال فوتبال پایه است

برگزاری کلاس ویژه برای مربیان پایه زیر نظر فیفا/ سال 93، سال فوتبال پایه است

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از برگزاری نشست خود با نمایندگان فیفا خبر داد و گفت: قرار شد 5 کلاس ویژه برای مربیان پایه در فوتبال ایران برگزار شود که دو کلاس مخصوص مربیان تیم‌های ملی و 3 کلاس دیگر با حضور مربیان شاغل در لیگ‌های نوجوانان و جوانان انجام می‌شود.

رسول دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نشست اخیر اعضای کمیته جوانان با سرپرستان و سرمربیان تیم‌های پایه، ضمن بیان مطلب فوق گفت: دستور این جلسه بحث و بررسی رده‌های سنی تیم‌ها در سال آینده بود که بحث‌های خوبی را برای فعالیت در رده‌های نونهالان تا امید انجام دادیم و به زودی آنها را به مسئولان فدراسیون منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های AFC در سال 2014 در دو رده نوجوانان و جوانان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی را در پیش رو داریم و سال 2015 مراحل مقدماتی این دو جام برگزار می‌شود که تیم‌های خود را باید به بهترین شکل جهت حضور در این مسابقات آماده کنیم.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: سال آینده را باید سال فوتبال پایه دانست زیرا مردادماه مسابقات قهرمانی زیر 14 سال آسیا در همدان برگزار می‌شود، از 21 شهریورماه تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا برای کسب مجوز حضور در جام جهانی نوجوانان و به دست آمدن رده‌های برتر به میدان می‌روند و مهرماه هم تیم جوانان برای رسیدن به رده‌های بالا و جام جهانی به میدان خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان این خبر که هفته پیش با نمایندگان فیفا در خصوص فوتبال پایه ایران مذاکرات خوبی را داشته، یادآور شد: در این مذاکرات قرار شد 5 کلاس ویژه برای مربیان پایه در فوتبال ایران برگزار شود که دو کلاس مخصوص مربیان تیم‌های ملی و سه کلاس دیگر با حضور مربیان شاغل در لیگ‌های نوجوانان و جوانان انجام می‌شود که هزینه برگزاری تمام این کلاس‌ها را فیفا پرداخت می‌کند.

دانشجو در ادامه تاکید کرد: به احتمال زیاد "اریک روته مولر" و "هورس کریتی" رئیس پیشین کمیته جوانان فدراسیون آلمان و یکی از مدرسان برتر فیفا، برای تدریس در این کلاس‌ها به ایران خواهند آمد. با توجه به اینکه فوتبال ایران در سال‌های اخیر، در رده‌های پایه عملکرد خوبی داشته‌اند، مسئولان بخش پایه فیفا نیز روی پیشرفت بیشتر ایران در این بخش حساس شده و قرار است به ما برای رسیدن به اهداف‌مان کمک بهتری انجام شود.

وی در مورد بحث‌های مطرح شده در نشست کمیته فنی اظهار کرد: در این نشست در خصوص عملکرد تیم فوتبال نوجواان در تورنمنت مالزی - اندونزی صحبت شد. البته قرار بود در مورد حضور مربیان خارجی در ایران هم بحث و بررسی شود که با توجه به حضور نداشتن دکتر احسانی، بحث در این خصوص به زمان دیگری موکول شد.

سرپرست کمیته جوانان در مورد آخرین وضعیت تیم امید هم تاکید کرد: طبق توافقات صورت گرفته، تمام امور اجرایی تیم امید اعم از برگزاری اردوها و رجیستر بازیکنان به کمیته جوانان واگذار شده است. البته اگر حضور وینگادا در ایران نهایی شود، پس از سفرش به ایران و توافق نهایی با مسئولان فدراسیون فوتبال، برنامه‌های آماده‌سازی این تیم تدوین خواهد شد.

وی در خصوص زمان آغاز اردوهای تیم امید هم اینگونه اظهار نظر کرد: ما تاریخ‌هایی را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم اما هنوز قطعی نشده و منتظریم چهارشنبه آقای کفاشیان به ایران باز گردد و پس از تصمیم گیری و انتخاب سرمربی تیم امید، زمان این اردوها با هماهنگی سرمربی مشخص خواهد شد.

دانشجو همچنین گفت: ما باید اردوهایی را برای شناسایی بازیکنان در نظر بگیریم که تمام این موارد با نظر سرمربی تیم امید صورت خواهد گرفت.

کد خبر 2234452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha