۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

طی مراسمی/

اولین تندیس باغ مفرغ خرم آباد رونمایی شد

اولین تندیس باغ مفرغ خرم آباد رونمایی شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: اولین نماد و تندیس باغ مفرغ خرم آباد طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تندیس باغ مفرغ در مرکز استان لرستان پیش از ظهر امروز با حضور سرپرست شهرداری خرم آباد، اعضا شورای شهر و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان رونمایی شد .

یحیی عیدی بیرانوند سرپرست شهرداری خرم آباد در این مراسم با اشاره به ظرفیت ها وپتانسیل های فراوان برای توسعه فرهنگی و عمرانی استان عنوان کرد: استان لرستان آب ، خاک ، میراث فرهنگی و استعدادهای لازم را برای توسعه دارد پس اگر استان ما پیشرفت چندانی نکرده بدانید که مقصر خودمان هستیم .

وی با بیان اینکه لرستان زمینه های لازم را برای شکوفایی و توسعه دارد تصریح کرد : همه باید دست به دست هم  دهیم و تلاش کنیم که استانی دور از فقر و رنج داشته باشیم .

سرپرست شهرداری خرم آباد افزود: در همین راستا تلاش ما در مجموعه شهرداری خرم آباد این است که پتانسیلی را که گذشتگان در اختیار ما قرار داده اند که همان میراث فرهنگی ماست به جایگاه واقعی خود  در ایران و جهان برسانیم .

عیدی بیرانوند ادامه داد: مفرغ های لرستان در تمام دنیا مشهور ومهجور است و ما تلاش کردیم که با این کار صنعت مفرغ استان را از مهجوریت خارج کنیم .

وی در خصوص تکمیل این مجموعه گفت : قرار است در این باغ 10 اثر نمادین مفرغی نصب شود که دومین اثر نیز کمتر از دو هفته آینده در این محل نصب خواهد شد وآثار دیگر نیز در ابعاد کوچکتر به این مجموعه اضافه خواهند شد.
 

کد خبر 2236417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha