۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۰۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

حوصله استرس و فشار انتخاب یک مربی ایرانی برای تیم امید را نداریم

حوصله استرس و فشار انتخاب یک مربی ایرانی برای تیم امید را نداریم

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید ایران با تاکید بر اینکه مسائلی در گذشته وجود داشت که قبل از آمدن وینگادا به ایران حل شده، گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک دیگر نمی‌خواهد تحت تاثیر استرس و فشار ناشی از انتخاب یک مربی جوان ایرانی برای هدایت تیم امید ایران قرار گیرد.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتخاب نیلووینگادا توسط فدراسیون فوتبال به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم فوتبال امید ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: قرار است ساعت 10 صبح روز یکشنبه نشست مشترکی بین اعضای کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب وینگادا برای سرمربیگری تیم امید ایران برگزار شود.

وی در خصوص دلایل تغییر سیاست فدراسیون فوتبال و گرایش این فدراسیون به انتخاب یک مربی خارجی به عنوان یک مربی جوان ایرانی برای هدایت تیم امید اظهار کرد: یکی از دلایل عمده انتخاب مربی خارجی برای تیم امید این است که فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک دیگر نمی‌خواهد تحت تاثیر استرس و فشار ناشی از انتخاب یک مربی جوان ایرانی برای هدایت تیم امید ایران قرار گیرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید ایران اضافه کرد: البته تا جائیکه من اطلاع دارم، بسیاری از افراد تصمیم گیرنده در این خصوص در فدراسیون فوتبال در صحبت‌های خود ابراز داشتند تمایل دارند از یک مربی ایرانی برای هدایت تیم امید استفاده شود اما به همان دلیل که به آن اشاره شد با این انتخاب مخالف هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در فوتبال ایران به ویژه در سطوح ملی فرصت، لغزش و جبران اشتباه برای مربیان ایرانی کم است اما این موضوع در مورد مربیان خارجی صادق نیست. به عنوان مثال به کی‌روش نگاه کنید که چگونه با جبران لغزش در سه دیدار پایانی رقابتهای مقدماتی جام جهانی، توانست جواز حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل را بدست آورد.

افاضلی در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه برخی از مسئولان فکر می‌کنند کسانی که از بیرون برای هدایت تیم امید می‌آیند، دانشی دارند که در بین مربیان ایرانی پیدا نمی‌شود. در حالیکه ما در داخل فوتبال ایران افرادی داریم که در سطوح برابر با این مربیان از دانش فنی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد دیگری که در خصوص مربیان خارجی در این سطح مربیگری در فوتبال ایران دیده می‌شود، این است که افکار عمومی و رسانه‌ها آنها را تحت فشار کمتری گذاشته و فرصت جبران بیشتری برای جبران لغزش‌ها به ایشان می‌دهند، در حالیکه در خصوص مربیان ایرانی در موارد مشابه علاوه بر اینکه فشار به مربی وارد می‌شود، فدراسیون فوتبال نیز تحت فشار این دسته از رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال همچنین یادآور شد: در شبکه فعلی فدراسیون فوتبال دیگر حوصله و فشار و استرس ناشی از بها دادن به مربیان جوان ایرانی را ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کاری متفاوتی برای وینگادا نسبت به هم‌تایان قبلی ایرانی وی در تیم امید ایجاد خواهد شد؟، افزود: اولین حسنی که یک مربی خارجی در فوتبال ایران نسبت به مربیان داخلی دارد، این است پول خود را بسیار راحت‌تر می‌گیرد. ضمن اینکه یک سری مسائل در خصوص تیم ملی امید که در گذشته وجود داشت قبل از آمدن وینگادا به ایران حل شده است.

افاضلی در پایان گفت: به عنوان مثال برنامه‌های تیم امید تا پایان المپیک 2016 ریودو ژانیرو برزیل مدون شده و این برنامه‌ها در تقویم سازمان لیگ نیز قرار گرفتند تا مانند گذشته دیگر شاهد تداخل برنامه‌های تیم امید با بازی‌های باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف در رقابتهای متفاوت نباشیم. البته هنوز یک سری مسائل دیگر نیز مانند خروجی بازیکنانی که مشکل خدمت سربازی دارند امکانات تمرین و... هنوز نیاز به کار و برنامه ریزی بیشتری دارد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2236747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha