۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

محمدپور:

برگزیدگان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان معرفی شدند

برگزیدگان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان معرفی شدند

رشت – خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه و اطلاع رسانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان از معرفی برگزیدگان این جشنواره در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل محمدپور پیش از ظهر دوشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: آثار در دو مرحله از سوی کارگروه علمی تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت شش اثر برگزیده و دو اثر قابل تقدیر شناخته شد.

مسئول دبیرخانه و اطلاع رسانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان به بخش‌های موضوعی جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش دفاع مقدس سه اثر  و در بخش مقاومت و بیداری اسلامی نیز سه برگزیده معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به بخش کودک و نوجوان افزود: در این بخش شاعر و یا شعر حائز رتبه نداشته ولی از دو شاعر تقدیر خواهد ‌شد.

محمدپور اظهارداشت: شش برگزیده اصلی با آثارشان به دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس معرفی خواهند شد و سال آینده با برگزیدگان سایر استان‌ ها در بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس رقابت خواهند کرد.

وی همچنین از راهیابی 16 اثر از 127 اثر به مرحله نهایی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان خبر داد و اظهارداشت: از مجموع 16 اثر 9 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و از صاحبان آثار برگزیده در آئین اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

مسئول دبیرخانه و اطلاع رسانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان ظرفیت کمی شعر دفاع مقدس استان را بیش از آثار رسیده به جشنواره دانست و متذکر شد: ظرفیت کیفی به طور نسبی همان چیزیست که در اختتامیه جشنواره ششم به نمایش گذاشته می شود.

وی همچنین از معرفی نفرات برتر ششمین جشنواره دفاع مقدس به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و اذعان داشت: دفاع مقدس، مقاومت و فلسطین، بیداری اسلامی و بخش ویژه کودک و نوجوان از محورهای این جشنواره است.

محمدپور یادآورشد:  کار داوری این دوره از جشنواره شعر دفاع مقدس بر عهده داوران استانی است.

کد خبر 2237942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha