۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

قربانی به مهر خبر داد:

همایش خادمان بقاع متبرکه در برخوار برگزار می‌شود

همایش خادمان بقاع متبرکه در برخوار برگزار می‌شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: همایش خادمان بقاع متبرکه شهرستان برخوار اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقف سنتی اسلامی و به معنای هدیه ابدی برای خدمت عمومی یا نگه‌داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و نیکی و رضای خداوند متعال است.

وی با اشاره به تعریف دقیق (ماده ۵۵ قانون مدنی) از وقف که عبارت از «عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود» افزود: جمع این واژه اوقاف است و به مال و زمین وقف‌شده، موقوفه گفته می‌شود. وقف از جمله عقود معینی است که در فقه اهل سنت و امامیه از اعتبار خاصی برخوردار است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: معرفی امامزاده‌ها به مردم در سطح استان و انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران بقاع متبرکه است.

وی با اعلام خبر برگزاری همایش خادمان بقاع متبرکه شهرستان برخوار در اسفندماه امسال، اظهار داشت: در شهرستان برخوار ۱۲ بقعه متبرکه وجود دارد که ۵۰۰ خادم رسمی و افتخاری در این بقاع متبرکه فعالیت می‌کنند.

قربانی تاکید کرد: مدیران بقاع متبرکه در سطح شهرستان باید تا پایان سال نسبت به معرفی همه خادمان افتخاری و رسمی به اداره اوقاف شهرستان برخوار اقدام کنند تا پرونده کاری برای آنها تشکیل و تکمیل شود.

وی تصریح کرد: برگزاری سوگواری یاس نبوی همزمان با دهه فاطمیه،طرح ملی آرامش بهاری، طرح ملی حفظ قرآن و اقدام در راستای وقف‌های جدید از سوی مردم را از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه شهرستان برخوار نام برد.
 

کد خبر 2238752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha