۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۲۶

برگ برنده نیکوکاری در دستان خیرین مدرسه ساز/ دولت عقب نماند

برگ برنده نیکوکاری در دستان خیرین مدرسه ساز/ دولت عقب نماند

اراک - خبرگزاری مهر: بر اساس برنامه نیمی از هزینه مدارسی که ساخته می شود را خیرین می پردازند و نیمه دیگر را دولت، که در یکی دو سال اخیر خیرین گوی سبقت را در نیکوکاری از دولت ربوده و ساخت مدارس را به نیمه رسانده و منتظر تعجیل دولت در پرداخت اعتبارات متعهد شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش خیرین مدرسه ساز اراک روز پنجشنبه با حضور خیرین زاده استان در کشور و خیرینی که همچنان در استان هستند برگزار شد تا آستینی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مانده آموزشی بالا زده شود.

استاندار استان مرکزی ظهر پنج شنبه در این مراسم با بیان این مطلب در دومین همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان اراک افزود: مدرسه سازی امر خیر و خداپسندانه ای است که اولین نتیجه ان تربین نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده در مدارس است.

وی ادامه داد: امروز در دنیا کشورهایی که از ثروت های طبیعی خدادادی محروم اند با تکیه بر دانش و علم توانسته اند حضوری پررنگ در عرصه تولید داشته و علیرغم واردات مواد اولیه مورد نیاز خود از دیگر کشورها به خوبی توانسته اند سهم عمده ایدر بازار صادرات دنیا از آن خود کنند.

استاندار استان مرکزی افزود: کشور ایرانی کشوری ثروتمند از لحاط منابع طبیعی و ثروت ملی است و خوب برای این کشور ثروتنمند وارد کننده محصولات تولیدی کشورهایی باشند که برای تامین اولیه مورد نیاز خود دچا مشکلات بسیاری هستند.

مقیمی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه علمی و اموزشی کشور گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به حوزه آموزش و پرورش از ابتدای روی کار آمدن نظام تحقق توسعه علمی کشور را در اولویت کاری خود  قرار داده و بستر سازی برای تحصیل رایگان اقشار مختلف مردمی بیانگر این مهم است.

وی افزود: اگر چه نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اهداف عالیه آموزشی و پرورشی خود از هیچ امکاناتی فروگذار نیست اما ارائه فرصت مشارکت مردمی در این حوزه یک فرصت خوب برای مردم است تا ضمن مشارکت در این امر خدا پسندانه دولت را در اجرای پروژه های عمرانی آموزشی خود یاری دهد.

آسیب های اجتمعی با همت والای خیرین کم می شود

استاندار استان مرکزی در ادامه به ساخت 40 درصد از مدارس استان مرکزی به همت خیرین اشاره کرد و گفت: با توجه به این که 40 درصد مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی کارامدتر از 60 درصد سهم بخش دولتی است چرا که با توجه به صرفه جویی ها و  ودقت نظری که در اجرای این پروژه ها صورت می گیرد این سهم بسیار کارآمدتر است.

مقیمی تاکید کرد: خیرین باید در تمامی ابعاد اجتماعی جامعه حضور داشته و با دستگیری از نیازمندان موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مشارکت در امر خانه سازی، دستگیری از بدهکاران مالی و گرفتاران بلای خانمانسوز اعتیاد از جمله مواردی است که اگر خیرین وارد عمل شوند نتایج بسیار خوبی در برخواهد داشت.

یکی از اعضا جامعه خیرین ایران نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه انفاق در جامعه گفت: اگر روح انفاق در مسلمانان نباشد همچون پرندگان بی بال و پر هستند.

محمد هاشم سلیمی افزود: وقتی خداوند در قرآن کریم بر ضرورت توجه مسلمانان به موضوع علم و دانش تاکید می کند تکلیف بر مسلمانان در این باره روشن است و مشارکت در امر توسعه علم و دانش در جوامع نباید از ذهن مسلمانان دور باشد.

آینده خوب برای کشور در گروی توجه به مدرسه و مدرسه سازی است

وی با بیان این که اگر خواستار حال و آینده خوب برای مملکت هستیم باید از مدارس و مدرسه سازی شروع کنیم افزود: کار خیر در تمام کشورهای دنیا صورت می گیرد اما در ایران این عمل همراه با انگیزه های دینی و معنوی است.

این خیر کشوری با بیان این که دل کندن از داشته های دنیایی معمولا برای انسانها سخت است افزود: صفر جلوی عدد گذاشتن و ثروت جمع کردن راحت از صفر از جلوی عدد برداشتن و ثروت دنیایی را کم کردن است .

وی تاکید کرد: اموال دنیا امانتی از سوی خدا نزد بندگان است که اگر این باور را قبول کنیم خیلی راحت می توانیم با دل کندن از داشته های مادی درامور معنوی و خداپسندانه مشارکت کنیم.

سلیمی البته در این مراسم دو گلایه هم از برگزار کنندگان این جشنواره کرد گلایه اول به خاطر نوع نوشتار فرمهای در اختیار خیرین بود .

وی گفت: وقتی بانک مرکزی صحبت ازا حذف سه صفر از واحد پولی می کند چرا باز باید شاهد عنوان ریال در این فرمها باشیم.

این خیر کشوری همچنین از لیست نیازمندیهای آموزش و پرورش نواحی یک و دو اراک هم انتقاد کرد و گفت: خیر رسالت ساخت مدارس را عهده دارند و طبق قانون تامین زیرساختهای آب، برق و گاز بر عهده آموزش و پرورش است که نباید در این لیست گنجانده می شد.

مشارکت خیرین کشور در بخشهای مختلف علمی، درمانی، مسکن و ...زبانزد است

کارگری از خیرین کشوری نیز د راین جلسه از مشارکت گسترده خیرین در امر مدرسه سازی، بیمارستان سازی، ساخت مسکن و ..... خبر داد و گفت: بعد از تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و تشکیل تشکلهای مردم نهاد در زمینه بهداشت و درمان، مسکن و ... امروز شاهد فعالیت گسترده خیرین در حوزه ساخت مسکن برای نیازمندان هستیم.

وی ادامه داد: تا کنون 25 هزار واحد مسکونی توسط خیرین مسکن ساز کشور احداث و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

این خیر کشوری در ادامه با اشاره به حرکت جدید خیرین کشور در حوزه توجه به معلولان کشور گفت: جامعه خیرین معلولان بهزیستی نیز با هدف توجه به معصومین بی صدای کشور وارد میدان شده و توانسته اند تا کنون 3 میلیون و 600 هزار معلول را تحت فعالیتهای حمایتی خود قرار دهند.

کارگر از ساخت اولین زائر سرا مطابق استانداردهای بین المللی برای معلولان در مشهد توسط خیرین خبر داد و گفت: نمونه این زائر سرا در 4 گوشه بارگاه امام رضا (ع) احداث خواهد شد.

27 پروژه مدرسه سازی استان مرکزی در انتظار کمک خیرین

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این همایش از وجود 27 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان مرکزی خبرداد و گفت: تکمیل و راه اندازی این پروژه ها چشم انتظار همت والای خیرین مدرسه ساز است.

قائمی با بیان این که سهم مشارکت بخش دولتی در اجرای این پروژه ها به پایان رسیده گفت: خیرین مدرسه ساز در صورت مشارکت در اتمام این مدارس می توانند شاهد بهره برداری از پروژه ها ی فوق با نا خود باشند.
وی یادآور شد: در حال حاضر 40 پروژه عمرانی آموزشی خیرین در قالب 321 کلاس و سرمایه گذاری بالغ بر 20 میلیارد تومان در دست احداث است.

 

خیرین بالغ بر 20 میلیارد تومان به مدرسه سازی در اراک اهدا کردند

محمد رفیعی یکی از خیرین مدرسه ساز حاضر در این جشنواره نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: مشارکت در امر مدرسه سازی خستگی را از تن بیرون آورده و موجب انتقال ثروتها به سرای آخرت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص حضور خیرین در بخشهای مختلف مورد نیاز جامعه گفت: باید از ثروت های در اختیار مردم برای حل مشکلات مردم استفاده کرد و مطمئنا ملت ایران به لحاظ برخورداری از اعتقادات دینی قوی دراین راه کم نخواهند گذاشت.

یکی از دیگراز خیرین مدرسه ساز استان مرکزی گفت: در شرایطی که دولت به دلیل مشکلات اقتصادی و اعتباری نتوانسته مدارس را تکمیل و در اختیار فرزندان این مرز و بوم قرار دهد رسالت تک تک ملت ایران است با هر چه در توان دارند به میدان آمده و زمینه رشد و شکوفایی فرزندان خود را فراهم کنند.

فخاری افزود: مدرسه محل رشد و تکامل فرزندان ایران است فرق نمی کند فرزند من باشد یا دیگری آنچه مهم است توسعه علمی ایران و سربلندی آن در دنیاست.

یک بانوی خیر کشوری نیز که سختی راه سفر را برای انجام کار خیرش به جان خریده بود گفت: لذت بخشش مال در راه خدا ادم را از خود بیخود می کند که من با داشتن سن بالا و سختی تحمل راه امروز از تهران به این جشنواره امدم تا سهمی در ساخت ایرانی آباد داشته باشم.

فاطمه ساغی که یک ساختمان سه طبقه خود را نیز در تهران به حوزه بهداشت و درمان اهدا کرده و در این واحد هم اکنون ضمن ویزیت رایگان بیماران نیازمنددر تامین داروهای آنها نیز همت می گمارد گفت: ساخت یک بهزیستی در اراک و مشارکت در  امر مدرسه سازی از اولویت های کاری من است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در پایان این جشنواره از مشارکت بی نظیر خیرین در این جشنواره خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امروز خیرین بالغ بر 20 میلیارد تومان به امر مدرسه سازی کمک کرد.

ابوالفضل هاشمی گفت: صدرصد انتظارات برگزار کنندگان از دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اراک محقق شد.

خیرینی که دل از دنیا کندند و دلخوش به نیکوکاری اند

در این مراسم کم نبودند خیرینی که دل از دنیا کندند و قسمتی از اموال خود را در راه رضای خدا به امر مدرسه سازی هدیه کردند یکی با اهدا 40 هزار تومان پول نقد یکی هم با اهدا 41 هزار و 570متر مربع زمین، یکی با اهدا یک میلیون تومان و دیگری با اهدا 400 میلیون تومان آنچه دراین جشنواره ارزش نداشت صفرهای اعداد بود در نفس عمل و انچه را که در این جشنواره نمی شد با هیچ ثروتی معامله اش کرد لرزش دلهای خداشناسی بود که امروز به خروش امدند برای ساختن ایرانی آباد و سپردنش به دست فرزندان امروز و عالمان و دانشمندان فردا.

کد خبر 2240502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha