۸ شهریور ۱۳۸۴، ۱۱:۳۹

آرنولد معافيت هاي مالياتي فيلمسازي را در كاليفرنيا كاهش مي دهد

نگراني فرماندار عضلاني كاليفرنيا از فرار فيلمسازان از هاليوود

نگراني فرماندار عضلاني كاليفرنيا از فرار فيلمسازان از هاليوود

آرنولد شوارتزنگر، بازيگر سابق و سياستمدار فعلي، قصد دارد با تصويب قوانين جديد معافيت مالياتي فيلمسازان و شركت هاي فيلمسازي را براي ادامه فعاليت در ايالت تحت مديريت خود ترغيب كند.

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهر"، اقدام فرماندار عضلاني و سرشناس كاليفرنيا پس از آن انجام مي شود كه بررسي هاي جديد حاكي از علاقه و تمايل روزافزون فيلمسازان براي دوري از زرق و برق هاليوود و فعاليت در لوكيشن هاي ارزانتر و برخوردار از معافيت هاي مالياتي است.

گفته مي شود ايالت كاليفرنيا، كه بسياري هاليوود آن را خانه معنوي فيلمسازان مي دانند، به دليل گراني بيش از اندازه خدمات مرتبط با فيلم و سينما، ماليات بالا و خروج گروههاي فيلمسازي به قصد ايالت هاي ارزانتر هر سال ميليون ها دلار را از دست مي دهد.

سال گذشته تقريباً شصت درصد از مجموع فيلم هاي در حال توليد ايالات متحده در خارج از ايالت كاليفرنيا توليد شد و همين امر نياز به اجراي محرك هاي جديد را براي جلب دوباره پروژه هاي سينمايي بيشتر اثبات مي كند.

در گزارش 20 صفحه اي شركت توسعه اقتصادي لس آنجلس كانتي در اين باره آمده است: "با ساخته شدن فيلمي 70 ميليون دلاري در خارج از كاليفرنيا، حدود ده ميليون دلار و با ساخته شدن مجموعه اي 12 قسمتي حدود سه ميليون دلار به اين ايالت ضرر مي رسد. اما تهديد واقعي زماني است كه اين موتور اقتصادي بزرگ به تدريج از ايالت خارج شود.

سال گذشته در مجموع 236 فيلم بلند داستاني يا 40 درصد از كل پروژه هاي سينمايي امريكا تقريباً يا به طور كامل در كاليفرنيا مقابل دوربين رفتند."


نمايي از "ري"؛ فيلمي كه خارج از كاليفرنيا توليد شد

گفته مي شود درلايحه آرنولد شوارتزنگر، معافيتي 12 درصدي (حداكثر معادل 3 ميليون دلار) براي پروژه هاي سينمايي در نظر گرفته شده است. معافيت هاي خيره كننده مالياتي در ايالت هايي نظير لوييزيانا، ايلينوي و نيومكزيكو باعث هجوم بسياري از گروههاي فيلمسازي به اين ايالت ها در سال هاي اخير شده است. سال گذشته تيلر هكفورد فيلم برنده اسكار خود "ري" را در ايالت لوييزيانا ساخت تا از اين معافيت ها استفاده و فيلمي ارزانتر توليد كند.

کد خبر 224063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha