۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹

حجت الاسلام قربانی:

ربا خواری در جامعه پایه های اقتصاد کشور را متزلزل می کند

ربا خواری در جامعه پایه های اقتصاد کشور را متزلزل می کند

گنبدکاووس – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: یکی از موضوعاتی که اسلام در نظام اقتصادی با آن مبارزه می کند ربا خواری است و این موضوع در صورتی که در جامعه رواج پیدا کند پایه های اقتصاد کشور را متزلزل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گنبدکاووس گفت: اگر جنس وزنی را به کسی دهیم و قیمت زیادی را بر آن شرط کنیم با توجه به آیت قرآن این کار حرام است و حرمتش اکبر است و اگر کسی دست از ربا خواری بر ندارد اعلام جنگ با خدا کرده است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد: اگر کسی یک درهم ربا کند گناه آن از 70 بار زنا با محارم سنگین تر است، کسانی که  ربا خواری می کنند در قیامت مانند مستان نمی توانند از جای خود برخیزند.

وی ادامه داد: در ربا هیچ فعالیت اقتصادی مثبتی صورت نمی پذیرد و با عدالت اجتماعی در تضاد است و مقابل قرض الحسنه قرار دارد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به سوم اسفند و کودتای انگلیسی گفت: رضا خان به دستور انگلیسی ها از قزوین به تهران لشگر کشی کرد و بعد از ثبات احمد شاه هم وی را به فرمانده کل قوا منصوب کرد.

وی 5 اسفند را روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس اعلام کرد و گفت: 8 اسفند نیز روز تربیت  اسلامی است، اساس تعلیم و تربیت باید کنار یکدیگر قرار گیرند و هر یک بدون دیگری  موثر نیست.

امام جمعه موقت گنبدکاووس تصریح کرد: مسئولیت اصلی تربیت در درجه اول به عهده والیدن بخصوص مادر و در درجه دوم به عهده معلمین است.

وی خاطر نشان کرد: امروز تهدید هایی در برابر افراد جامعه بخصوص جوانان وجود دارد، حمله فرهنگی یا همان ماهواره نمونه بارز این آسیب ها است که باعث بی میل شدن جوانان به اعتقادات مذهبی می شود.

قربانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم در 22 بهمن پیامدهایی چون وحدت، استقامات و تکیه بر اقتدار ملی را داشت و ملت ما خواهند توانست در تمام عرصه ها در برابر بدخواهان پیروز شوند.

کد خبر 2240810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha