۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

در پی فرار رئیس جمهور؛

"آواکوف" وزیر کشور اوکراین شد

"آواکوف" وزیر کشور اوکراین شد

پارلمان اوکراین در پی قطعی شدن فرار یانوکویوچ از کی یف، "آرسن آواکوف" را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "آرسن آواکوف" از سوی پارلمان اوکراین به عنوان وزیر کشور جدید انتخاب شد. وی از نمایندگان پارلمان اوکراین بوده و دارای اصالت ارمنستانی است.

این اقدام پارلمان اوکراین در پی فرار "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور، از کی یف و تسخیر کاخ ریاست جمهوری از سوی مخالفین اتخاذ شده است.

در همین رابطه رویترز اعلام کرد که "ویتالی کلیچکو" از رهبران اصلی مخالفان و قهرمان سابق بوکس اوکراین، از پارلمان این کشور خواست تا رای به برکناری سریع یانوکوویچ از پست ریاست جمهوری بدهد.

فرار یانوکویوچ از کی یف در حالی رخ داد که رسانه های صبح امروز از بازگشت آرامش نسبی به اوکراین در پی امضای قرارداد مصالحه میان یانوکوویچ و رهبران مخالفین خبر داده بودند.

این قرارداد که دیروز جمعه به امضای طرفین رسیده بود شامل مواردی هم چون کاهش اختیارات رئیس جمهور، برگزاری انتخابات زودهنگام، و تشکیل دولت وحدت ملی بود. علاوه بر آن شب گذشته نیز پارلمان اوکراین رای به آزادی "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر اسبق، از زندان داده بود تا شاید با این اقدامات آرامش به اوکراین بازگردد.

اعتراضات اوکراین از روز سه شنبه 29 بهمن شکل خشونت بار به خود گرفت که در نتیجه آن تا امروز 80 نفر کشته شده اند. اعتراضات اوکراین از اواخر ماه نوامبر سال گذشته و در اعتراض به تصمیم ناگهانی دولت برای امضای قرارداد تجاری با روسیه به جای همکاری های اقتصادی با اتحادیه اروپا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2241507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha