۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴

"تورچینوف" رئیس پارلمان اوکراین شد/احتمال برگزاری انتخابات در ماه می

"تورچینوف" رئیس پارلمان اوکراین شد/احتمال برگزاری انتخابات در ماه می

تحولات اوکراین همچنان با سرعت پیگیری می شود بطوریکه بعد از انتخاب وزیر جدید کشور، رئیس پارلمان اوکراین نیز تغییر کرده و یکی از همپیمانان سابق یولیا تیموشنکو به عنوان رئیس مجلس معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "الکساندر توچینوف" به عنوان رئیس پارلمان اوکراین معروفی شد. تورچینوف از هم پیمانان سابق "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر اسبق اوکراین است.

تورچینوف در اولین اظهار نظر بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس پارلمان گفت: مقامات اوکراینی با هدف بازگرداندن ثبات به کشور به کار خود ادامه می دهند.

پارلمان اوکراین همچنین امروز شنبه طرحی را که روز گذشته به امضای "ویکتور یانوکویوچ" رئیس جمهور فراری اوکراین، و رهبران مخالفین رسیده بود تصویب کرد. به موجب این طرح قانون اساسی اوکراین به نمونه سال 2004 که در آن اختیارات رئیس جمهور محدود بود باز می گردد.

پارلمان اوکراین همچنین رای به آزادی تیموشنکو از زندان بدون نیاز به موافقت رئیس جمهور داده و گویا نخست وزیر اسبق اوکراین از زندان آزاد شده است.

از دیگر تحولات جدید اوکراین آنکه مخالفین خواستار برگزاری انتخابات تا ماه می شده اند. در همین رابطه ویتالی کلیچکو از رهبران اصلی مخالفین، اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نباید دیرتر از تاریخ 25 می برگزار شود.

تحولات اوکراین از ظهر امروز شنبه در حالی روندی سریع به خود گرفت که در ساعات ابتدایی صبح رسانه ها از برقراری آرامش نسبی در کی یف به دلیل امضای توافقنامه صلح میان یانوکوویچ و رهبران مخالفین خبر داده بودند اما فرار یانوکوویچ از کاخ ریاست جمهوری موجب شد تا تحولات این کشور روند پرشتابی به خود گرفته و چهره های جدیدی به عنوان وزیر کشور و رئیس پارلمان معرفی شدند.

کد خبر 2241545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha