۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۲

در همدان/

قهرمانان رشته سرطناب و بولدرینگ مسابقات سنگنوردی کشور مشخص شدند

قهرمانان رشته سرطناب و بولدرینگ مسابقات سنگنوردی کشور مشخص شدند

همدان – خبرگزاری مهر: قهرمانان رشته سرطناب و بولدرینگ در چهارچوب چاردهمین دوره رقابت های جام فجر و انتخابی تیم ملی مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مسابقات که به میزبانی همدان برگزار شد، در رشته سرطناب 20 سنگنورد مطرح کشور به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات سنگنوردانی از استان های خوزستان، مازندران، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همدان، سمنان، البرز، گلستان، فارس، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، تهران، قزوین، اصفهان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و ایلام به همراه تیم های داوودی، ققنونس و همت شمیران از تهران و نفت امیدیه از خورستان به صورت آزاد در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند.

در این مراسم رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه استان همدان هم اکنون مجهزترین سالن سنگنوردی کشور را در اختیار دارد، اظهار داشت: همدان همچنین در رشته هایی مانند یخ نوردی، اسکی و کوهنوردی نیز دارای ظرفیت های بالقوه است.

رضا زارعی بیان داشت: این پتانسیل موجود در امکانات طبیعی و زیرساخت‌ها در همدان افتخار بزرگی برای فدراسیون هایی مانند کوهنوردی کشور است که باید در راستای توسعه رشته های ورزشی مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که دستگاه ورزش همدان همگام با فدراسیون کوهنوردی کشور نگاه ویژه به ورزش های زمستانی به خصوص سنگنوردی و کوهنوردی دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی عنوان داشت: فدراسیون کوهنوردی کشور قطعا همدان را یکی از پایلوت های اصلی در برگزاری اردوهای تیم ملی و مسابقات مهم بین المللی مورد توجه دارد.

در ادامه این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات مختلف ورزشی اعم از ملی و بین المللی افتخار ورزش استان همدان است، اضافه کرد: هم اکنون همدان پذیرای بیش از یکصد سنگنورد برتر کشور در مجهزترین سالن سنگنوردی خاورمیانه استت.

استان همدان به لحاظ زیرساخت ها تامین کننده نیاز فدراسیون های ورزشی کشور است

سید عبدی افتخاری ابراز داشت: استان همدان به لحاظ زیرساخت ها تامین کننده نیاز فدراسیون های ورزشی کشور در میزبانی اردوها و مسابقات ملی و فراملی است و انتظار داریم از این ظرفیت ایجاد شده استفاده لازم صورت بگیرد.

وی اذعان داشت: در سال جاری ده ها میزبانی مهم ملی و بین المللی را در قالب سیمنارها، اردوهای ملی و مسابقات رسمی داشته ایم که هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان نیز سهم بسزایی در آنها داشته است.

افتخاری در پایان سخنانش گفت: در رشته هایی نظیر کوهنوردی و سنگنوردی بهترین امکانات و تجهیزات را در اختیار ورزشکاران قرار داده ایم و انتظار داریم این ظرفیت ایجاد شده منشا پرورش قهرمانان ارزنده ملی و افتخارآفرینی برای میهمن اسلامی باشد.

در مسابقات سنگنوردی آقایان گرامیداشت دهه فجر کشور که از شنبه گذشته با حضور 184 ورزشکار در سالن زنده یاد فرهاد میرزاجانی شهر همدان آغاز شده بود داوود رکابی از زنجان به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین امیر حمزه پورشفیع از کرمانشاه دوم شد و محمدصادق یوسفی دیگر سنگنورد زنجانی در جای سوم قرار گرفت.

حمیدرضا توزندجانی از خراسان رضوی مقام دوم را کسب کرد و رضا کلاسنگیان نیز از گلستان بر سکوی سوم این دوره از رقابت های ایستاد.

در حاشیه این مسابقه از ناصر سرور ماسوله، رسول کشوری، ایرج صفادوست، امیر پیرویسی و وحید عسگری افتخارآفرینان سنگنوردی کشور با حضور مسئولان و با همکاری فدراسیون و هیئت کوهنوردی همدان تقدیر و تجلیل شد.

این دوره از مسابقات سنگنوردی با حضور 14 داور برتر کشور قضاوت شد.

کد خبر 2243171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha