۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰

چاره ساز:

تبدیل نیروهای قراردادی شهرداری شیروان به شرکتی سبب تضییع حقوق آنها می شود

تبدیل نیروهای قراردادی شهرداری شیروان به شرکتی سبب تضییع حقوق آنها می شود

شیروان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر شیروان با اشاره به ارائه طرحی از سوی شهرداری برای تبدیل وضعیت قراردادهای این نهاد به بخش خصوصی و شرکتی، گفت: تبدیل وضع نیروهای قراردادی شهرداری شیروان به شرکتی سبب تضییع حقوق آنها می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل چاره ساز صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا شهرداری شیروان طرحی مبنی بر تبدیل وضعیت قراردادهای شهرداری به بخش خصوصی و شرکتی به شورا ارسال کرد اما اینجانب به عنوان یکی از منتخبین مردم که دفاع از حقوق ایشان را وظیفه خود می دانم، ضمن ارائه دلایل و براهین، مخالفت جدی خود را با این طرح که نتیجه آن پایمال شدن حقوق کارگران زحمت کش شهرداری است اعلام کردم.

وی اضافه کرد: اما پس از آن متاسفانه برخی از دوستان دفاع از حقوق کارگران شهرداری را شیوه های پوپولیستی دانسته و به جای دفاع از حقوق مردم، جایگاه عضویت در شورا را تا حد سخنگوی شهردار تنزل داده اند.

چاره ساز با طرح این سوال که آیا عدم احترام به نظر مخالف و عوام فریبانه و پوپولیستی خواندن آنها، استبداد رای و ناشی از ناتوانی در توجیه نظر شخصی نیست؟، عنوان کرد: اگر دفاع از زحمتکشانی که از ساعت چهار صبح تا 12 و گاهی بیست و چهار ساعته در حال خدمت به مردم هستند؛ عوام فریبی و پوپولیستی است بنده افتخار می کنم که عوامانه سخن بگویم و عوامانه از حقوق حقه این زحمتکشان دفاع کنم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیروان افزود: به عنوان منتخب مردم فهیم شیروان دفاع از حقوق آنها را وظیفه اصلی خود می دانم و در صورت پایمال شدن حقوق ایشان بنا بر هیچ مصلحتی سکوت نخواهم کرد.

وی با بیان این که افرادی با استفاده از عناوین فخرفروشانه سعی در پنهان نمودن ناتوانی خود در توجیه این طرح دارند، اضافه کرد: بنابر دلایلی که در جلسات مختلف مطرح کرده ام؛ واضح است این طرح که در گذشته با شکست مواجه شده برگزیدن ناعادلانه ترین راه و به عبارتی پاک نمودن صورت مسئله است.

به گفته چاره ساز حال آنکه مدیران لایق و توانمند به جای پاک نمودن صورت مسئله همواره در جست و جوی بهترین و عادلانه ترین راه هستند هرچند این راه دشوار به نظر برسد.

وی در مورد بحث ایجاد درآمد در شهرداری شیروان هم گفت: این مهم می تواند از راه های مختلفی صورت گیرد که به مراتب موثرتر از طرح ارائه شده است و به این صورت می توان مجموعه موجود که کارایی خود را در مقابل این طرح در گذشته به اثبات رسانده را حفظ کرد.

چاره ساز اضافه کرد: علاوه بر این شهرداری عهده دار مجموعه ای از وظایف و اختیارات نظارتی و اجرایی است، در صورتی که وظایفی مانند حفظ فضای سبز، خدمات شهری و نظات از شهرداری گرفته شود شهرداری از حوزه اختیارات اجرایی خود خارج می شود.

وی تصریح کرد: علی رغم آنچه بیان شده بیشتر درآمد شهرداری، هزینه کارگران شهرداری نمی شود و این مشکل اصلی حوزه مالی شهرداری نیست چرا که همانطور که بارها و بارها و در مجال های مختلف یادآوری کرده ایم مشکل اصلی کمبود بودجه شهرداری است.

به گفته چاره ساز این بودجه برای شهری مانند شیروان بسیار اندک بوده و بایستی این سرانه به مبلغی در حدود 30 الی 40 میلیارد تومان افزایش یابد.

این عضو شورای اسلامی شیروان عنوان کرد: باید توجه شود که به جای پاک کردن صورت مسئله و تضییع حقوق کارگران شهرداری که حقیقتا جزو قانع ترین و بی ادعا ترین اقشار جامعه هستند باید به فکر افزایش درآمد شهرداری بود.

وی اضافه کرد: مسلما این کار چندان سختی نیست کما اینکه در سال های گذشته بودجه شهرداری شیروان از چهار میلیارد تومان به 16 میلیارد تومان در سال رسیده است.

گفتنی است، شهر شیروان، مرکز شهرستان شیروان در شرق خراسان شمالی از لحاظ وسعت و جمعیت با 85 هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت استان بعد از بجنورد، مرکز خراسان شمالی است.

 

کد خبر 2245499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha