۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

دبیر شورایعالی فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات در سال آینده اجرایی می شود/ ارایه شبکه امن و پرسرعت

شبکه ملی اطلاعات در سال آینده اجرایی می شود/ ارایه شبکه امن و پرسرعت

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته آینده برنامه اجرایی شبکه ملی اطلاعات را ارایه می کند گفت: شبکه ملی اطلاعات در سال 93 برای استفاده مردم اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن انتظاری امروز در حاشیه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات با بیان این که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور بعد از دو سال تاخیر به تصویب رسید گفت: تدوین برنامه اجرایی این شبکه را از وزارت ارتباطات درخواست کرده ایم که قرار است تا هفته آینده این برنامه را به مرکز ملی فضای مجازی ارایه دهد.

وی گفت: با تصویب برنامه اجرایی این شبکه در سال آینده شاهد عملیاتی شدن کاربری زیرساخت ملی خواهیم بود.

به گفته انتظاری شبکه ملی اطلاعات با سرعت بالا و دسترسی امن و پایدار امکان ارایه محتوا بر روی زیرساخت های ملی کشور را فراهم می کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به توانمندی داخلی در حوزه فضای مجازی که می تواند فرصت های جدی در این حوزه به وجود آورد و چالش ها را کاهش دهد از فعالان حوزه فضای مجازی درخواست کرد که با هماهنگی و یکپارچگی در عرصه نمایشگاهی حرکت یکنواخت و گسترده ای در کشور رقم بزند به این معنی که نمایشگاهی در حوزه فضای مجازی به صورت گسترده و در سطح منطقه ای و جهانی از سال آینده برپا شود.

وی گفت: در این زمینه مرکز ملی فضای مجازی می تواند قانون گذاری کرده و مصوبات مد نظر را ارایه و مقررات و تسهیلات لازم را فراهم کند.

کد خبر 2245557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha