۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۰۵

محمدرضا جعفری:

کانون های فرهنگی هنری مساجد اقتصاد مقاومتی را برای مردم تببین کنند

کانون های فرهنگی هنری مساجد اقتصاد مقاومتی را برای مردم تببین کنند

بیرجند – خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری کشور با بیان اینکه کانونهای فرهنگی هنری مساجد اصلی ترین مکان برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: کانونها در راستای تبیین این مهم برای مردم و تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی مسئولان و رابطان کانون های مساجد استان با بیان اینکه مساجد اولین مراکز قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: امروز دشمنان نظام در جبهه  جنگ نرم تلاش می کنند که مراکز قدرت نرم را مورد هجمه قرار دهند.

 وی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف ماندگاری انقلاب را تضمین کرده است، ادامه داد: امروز دشمن برای هجمه به پایگاه های قدرت نرم برنامه ریزی می کنند که باید همه با هم با تقویت مراکز قدرت نرم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

 وی با اشاره به اینکه روحانیت به عنوان یکی دیگر از قدرتهای نرم در مقابله با هجمه نرم دشمنان است، بیان داشت: بسیج و کانونهای فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکزی هستند که مانع تحقق اهداف آمریکا می شوند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری کشور افزود: دانشگاهها و حوزه های علمیه نیز با تولید علم به عنوان قدرت نرم در مقابله با دشمنان این نظام نقش ایفا می کنند.

جعفری با اشاره به تاکید رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق فرمایشات رهبری و تببین موضوع اقتصاد مقاومتی و تحقق آن در جامعه تلاش کنند.

کانون های مساجد پرچم دار تحقق سبک زندگی اسلامی باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این گردهمایی با تاکید کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید در راستای عملی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق سبک زندگی اسلامی گام بردارند و در این زمینه باید پرچم دار باشند.

محمد مطهری فر با بیان اینکه آمار جرائم در زمینه های مختلف رو به افزایش است، تصریح کرد: در راستای کاهش این آمار رسالت کانون های مساجد برای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی سنگین تر می شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مساجد استان اکثر مناسبت های سال برنامه اجرا کرده است، عنوان کرد: فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با کمترین امکانات و حتی با هزینه شخصی به انجام فعالیتهای فرهنگی می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکثر کانون های مساجد استان در روستاها راه اندازی شده اند، تصریح کرد: این امر می تواند گامی موثر در توسعه فعالیت های فرهنگی در سطح روستاها باشد.

به گفته وی 370 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فعال است که کانون های تخصصی بر انجام پژوهش های کاربردی تمرکز شده است.

 

 

کد خبر 2249875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha