۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰

مقیمی مطرح کرد:

اجرای پالایشگاه آناهیتا و کارخانه خودروسازی باید مورد توجه مسئولین کرمانشاه باشد

اجرای پالایشگاه آناهیتا و کارخانه خودروسازی باید مورد توجه مسئولین کرمانشاه باشد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار سابق کرمانشاه و فعلی استان مرکزی، از مسئولین و مدیران ارشد استان خواست تا اجرای پالایشگاه آناهیتا و کارخانه خودروسازی، کرمانشاه را مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر پنجشنبه در نشست استانداران ادوار کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی سالیان اخیر اقدامات و کارهای خوبی در استان کرمانشاه صورت گرفته و می توان این تغییرات را مشاهده کرد.

وی افزود: آنچه که استاندار فعلی کرمانشاه باید به آن توجه لازم را داشته باشد توسعه همه جانبه این استان است که با شناسایی ظرفیت ها و تقویت آن ها امکان پذیر خواهد بود.

مقیمی گفت: توجه به در اختیار گرفتن نیروی انسانی توانمند و توسعه کیفی دانشگاه ها و همچنین ارزش نهادن به بحث تحقیقات و پژوهش از جمله کارهایی است که باید مد نظر مسئولان کرمانشاه برای توسعه همه جانبه و پایدار کرمانشاه قرار گیرد.

وی همچنین ارتباط دانشگاه ها با صنعت را نیز خواستار شد و این امر را در تحقق حل مشکل بیکاری و کاهش نرخ فارغ التحصیلان بیکار بسیار موثر ارزیابی کرد.

استاندار پیشین کرمانشاه که از اول مهرماه 76 تا پنجم مهر 80، مدیریت استان را برعهده داشت، احداث سدهای آبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه کرمانشاه در این زمینه موفق عمل کرده است هرچند باید در خصوص ساخت کانال های زیر سد نیز اقدامات لازم را انجام داد.

مقیمی در ادامه توجه بیش از پیش به ساخت پالایشگاه آناهیتا را نیز به استاندار فعلی کرمانشاه یادآورشد و گفت: راه اندازی این پروژه نقش بسزایی در تقویت ذخایر نفتی استان خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص پالایشگاه آناهیتا نیز، گفت: زمانی که استاندار کرمانشاه بود برای افزایش ظرفیت این پالایشگاه که 30 تا 35 هزار بشکه در روز ظرفیت دارد انجام دادم اما متاسفانه همکاری های لازم صورت نگرفت.

مقیمی تاکید کرد: پالایشگاه کرمانشاه در سال های 80 تا 84 ظرفیت رسیدن به 100 هزار بشکه در روز را نیز داشت و امروز در صورت توجه بیشتر به آن می تواند 300 هزار بشکه در روز هم تولید داشته باشد.

استاندار کرمانشاهی استان مرکزی در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری استان کرمانشاه، گفت: وجود جاذبه های بالای گردشگری طبیعی و تاریخی و همچنین اماکن مذهبی و تنوع فرهنگی بالا می تواند این استان را به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل کند.

کد خبر 2250702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha