۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

مسئله کودکان کار و خیابان نباید به دلسوزی‌ برای گروهی حاشیه‌ای تقلیل یابد

مسئله کودکان کار و خیابان نباید به دلسوزی‌ برای گروهی حاشیه‌ای تقلیل یابد

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: مسئله کودکان کار و خیابان نباید به دلسوزی‌های انسانی برای گروهی حاشیه‌ای تقلیل یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی ضمن دیدار با کودکان کار وخیابان، صمیمانه با آنها به گفت و گو پرداخت وگفت: مسأله کودکان کاروخیابان نباید به دلسوزی‌های انسانی برای گروهی حاشیه‌ای تقلیل یابدبلکه باید نقش الگوهای توسعه و عملکرد اقتصاد سیاسی دولت‌ها نیز در این خصوص مورد توجه باشد.وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در حاشیه این دیداراظهار داشت: پدیده کودکان کار و خیابان یک واقعیت اجتماعی است که باید با همراهی همه شهروندان به سمت بهبهود ساختاری و سامان وضعیت آنان حرکت کنیم.

وی دربیان هدف خود از حضور در این محله فقیر نشین و کاشتن درخت همراه با کودکان کار و خیابان افزود: همان گونه که رئیس جمهور نیز اعلام کرده‌اند مسائل اجتماعی جز با مشارکت مردم حل نخواهند و لذا مردم،سازمان‌های مردم‌نهاد،خیریه‌هاوگروه‌های داوطلبی باید نقش خود را درمقولاتی اجتماعی نظیر موضوع کودکان کار و خیابان گسترش دهند.

ربیعی تاکید کرد :البته این وظیفه ما مسئولین است که از طریق قانون گذاری، برنامه ریزی و ارتباط ساختارمند با رسانه‌هاو افکار عمومی جامعه مدنی را به مشارکت موثر تر در این مقولات تشویق کنیم.

ربیعی با اشاره به ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در ساماندهی کودکان خیابانی عنوان کرد: تاکید کرده‌ام جلسات شورای ساماندهی کودکان خیابانی که پس از 8 سال وقفه برگزار شده است به صورت مداوم و موثر ادامه یابد تا از این طریق ضمن سیاست گذاری در این حوزه، به هم افزایی بین دستگاه‌ها نیز دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهتمام همگانی درخصوص پاسداری ازفضای سبز تاکید کرد: در مسیر تامین رفاه اجتماعی مردم باید به لوازم توسعه پایدارو حفاظت از محیط زیست توجه داشت.

کد خبر 2251134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha