۱۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

مدیرکل هنرهای تجسمی در گفتگو با مهر:

موزه هنرهای معاصر جای برگزاری هر نمایشگاهی نیست/ آرزوهای یک مدیر هنری

موزه هنرهای معاصر جای برگزاری هر نمایشگاهی نیست/ آرزوهای یک مدیر هنری

تقویت حضور هنرمندان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و تصویب قانون الزام خرید آثار هنری، برگزار نشدن برخی نمایشگاه‌ها در موزه هنرهای معاصر از عمده آرزوهای مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر برای سال 93 هستند.

مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مدیریت خود بر این مرکز در طی ماه‌های گذشته توضیح داد: مدت كمی است كه مدیریت هنرهای تجسمی را بر عهده دارم و در حال حاضر نمی‌توانم از مدیریت خودم ارزیابی داشته باشم و نمره‌ای بدهم.

وی افزود: نیاز است كه مدتی برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد و بعد هنرمندان و مخاطبان و دوستداران هنرهای تجسمی ارزیابی و بررسی خود را داشته باشند. اما آنچه مشخص است اینكه هنرهای تجسمی نیازها و ضرورت های بسیاری دارد كه بخشی از آنها با برنامه‌ریزی و مشاركت و تعامل نهادها و هنرمندان می تواند پاسخ داده شود و ما هم در این راستا تلاش خواهیم كرد.

این مدیر هنری یادآور شد: سال 92 اتفاق و رخداد فوق‌العاده‌ای را در عرصه هنرهای تجسمی شاهد نبودیم اما می‌توان برگزاری نمایشگاه‌های هنرمندان شاخص و بزرگ كشور، فروش آثار هنری هنرمندان ایران در حراج‌های داخلی و خارجی و برگزاری نمایشگاه‌ها در گالری‌ها با آثار هنرمندان جوان و حرفه‌ای را از اتفاقات خوب هنرهای تجسمی در سال گذشته دانست كه جریان پویای هنر را استمرار می‌دهد.

ملانوروزی در مورد اتفاقات ناگواری که برای حوزه هنرهای تجسمی در سال 92 افتاده است، گفت: عدم تصویب قانون اختصاص یک درصد از اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نهادهای دولتی و نهادهایی كه از بودجه عمومی كشور استفاده می‌كنند در كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، عدم حضور بین‌المللی هنر ایران از جمله در بی‌ینال ونیز از اتفاقات ناخوشایند سال در هنرهای تجسمی است كه پیامدهایی را دارد و اگر این قانون تصویب می‌شد و با آیین‌نامه‌ای دقیق و حرفه‌ای به درستی اجرا می‌شد، دستاوردها و نتایج مثبتی برای هنرهای تجسمی، هنرمندان و جامعه داشت.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که آرزویش برای سال 93 در حوزه هنرهای تجسمی چیست؟ گفت: آرزو دارم كه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرهای تجسمی از سوی نهادها و سازمان‌ها و مسئولان به خوبی دیده شود و در یک تعامل و مشاركت جدی و با حمایت نهادها، هنرهای تجسمی بیش از گذشته توسعه پیدا کند. جایگاه هنرهای تجسمی ارتقا پیدا كند، رسانه‌ها و نهادها توجه بیشتری به هنرهای تجسمی داشته باشند، حضور بین‌المللی هنر ایران تقویت شود و انجمن‌ها و بخش خصوصی فعالتر شوند.

ملانوروزی که در اسفندماه سال 92 به سمت سرپرستی موزه هنرهای معاصر نیز منصوب شد، در پایان و در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای این موزه مهم در سال 93 دارید؟ گفت: موزه هنرهای معاصر تهران می‌بایست جایگاه و اعتبار خود را به دست آورد بنابراین هدف اصلی این است كه در راستای اعتبار و جایگاه موزه تلاش شود و از برگزاری بعضی نمایشگاه‌ها اجتناب شود. هنرمندان شاخص با موزه ارتباط پیدا كنند و فعالیت‌های بین‌المللی موزه و تعامل با موزه‌ها و مراكز  معتبر هنری جهان تقویت شود. تلاش می‌كنیم موزه صرفا محلی برای برگزاری نمایشگاه در سطوح مختلف نباشد بلكه سطح و جایگاه آن حفظ شود و تعامل بین‌الملل داشته باشد.
 

کد خبر 2251796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha