۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲

حجت الاسلام قربانپور:

تبیین مبانی اسلامی اولین رسالت روحانیون است

تبیین مبانی اسلامی اولین رسالت روحانیون است

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکز ی گفت: تبیین مبانی اسلامی اولین رسالت روحانیون در جامعه اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور صبح روز یکشنبه با بیان این مطلب در دوره آموزشی روحانیون مستقر در استان مرکزی و ائمه جماعات دستگاه های اجرایی شهر اراک افزود: در عصری که تمام توان دشمنان انقلاب اسلامی ایران در براندازی حکومت اسلامی ایران بکار گرفته شده است روحانیون رسالت بزرگ و خطیری را عهده دارند.

وی ادامه داد: روحانیون همانطور که مشعل داران هدایت در جامعه هستند مسئولیت دار ترین افراد جامعه بوده و نقش و مسئولان سنگینی در راستای حراست و حفاظت از ارزشهای دینی این نظام دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان مرکزی با تاکید بر نقش مهم و اساسی روحانیون در تبیین ارزشهای دینی در جامعه بیان داشت: تبلیغ دین در زمان غیبت بر عهده علما کشور است و روحانیون باید با توجه به این مهم نسبت به برنامه ریزی در راستای تبیین ارزشهای والای دینی در جامعه بکوشند.

تلاش در جهت حفظ نظام اسلامی وظیفه عمومی علماست

حجت الاسلام قربانپور افزود: تلاش در جهت حفظ نظام اسلامی وظیفه عمومی علماست و باید سعی شود تا این رسالت هر چه بهتر و شیرین تر برای مردم بیان شود.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ ساختار اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 33 سال اخیر وجود ساختار اسلامی و دینی آن است چرا که این طور نبود سرنوشتی همچون آنچه دامن گیر مصر و لیبی شد گریبانگیر نظام ایران نیز می شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایران با بیان این که حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی کارشناسان دینی و علما کشور است گفت: روحانیون در جامعه رسالت هم در قبال مردم  و هم در قبال نظام مسئول اند و این مسئولیت را باید از یک سو با همدلی و بیان مشکلات جامعه از زبان مردم نزد مسئولین انجام دهند از دیگر انتظارات نظام را در قالب سخنرانی ها به مردم گوشزد کنند.

روحانیون نمایندگان جریان عمومی مردم هستند

حجت الاسلام قربانپور با بیان این که روحانیون نمایندگان جریان عمومی مردم هستند افزود: مردم روحانیت را به عنوان بدنه اطمینانی در جامعه می شناسند و در بعد انتقال پیامشان به مسئولان از آنها انتظار دارند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: ارائه شیوه های نوین آموزشی برای جذب افراد به نماز از اهداف کلی این دوره آموزشی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: نماز یتون و پایه دین اسلام است و فراگیری روشهای نوین موجود برای دعوت از افراد بالاخص نسل جوان جامعه به سمت  این فریضه الهی یک ضرورت است.

گفتنی است این دوره آموزشی با حضور 95 روحانی مستقر در استان مرکزی و 45 نفر از ائمه جماعات دستگاههای اجرایی استان مرکزی در شهر اراک به مدت یک روز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در حال برگزاری است.

کد خبر 2252284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha