۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

روش‌های قدیمی در لیگ دسته اول لو رفته/ برخی تیم‌ها ناگهان متحول شدند

روش‌های قدیمی در لیگ دسته اول لو رفته/ برخی تیم‌ها ناگهان متحول شدند

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با بیان اینکه روش‌های قدیمی لو رفته و آنهایی که در فساد دست دارند، به روش‌های جدید رو می‌آورند، گفت: اگر مسئولان برگزاری رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور دقت بیشتری داشته باشند، متوجه می‌شوند کدام بازیکن فصل آینده به تیم کدام مربی می‌رود و کدام تیم سراغ کدام مربی خواهد رفت...

شهرام شفیع‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد بحث‌های مطرح شده در رقابتهای لیگ دسته اول مبنی بر خرید بازیکنان، داوران و تبانی در تغییر نتایج، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در نیم این فصل هم صحبت‌هایی را می‌شنیدم اما به چشم خودم چیزی ندیدم، هرچند اگر مسئولان به اتفاقات رخ داده در این رقابتها ریز شوند، برخی از مسائل را متوجه می‌شوند.

وی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: در یکی از دیدارهای‌مان 2 مدافع تیم اخراج و مدافع دیگرمان سه اخطاره شد تا در بازی با تیمی مدعی صعود، 3 مدافع اصلی خود را در اختیار نداشته باشیم. البته نمی‌‎خواهم بگویم این اتفاق عمدی رخ داده زیرا به نفرات تیم خود اطمینان دارم. ضمن اینکه به علت خصوصی بودن باشگاه استقلال اهواز، برخی از ابهامات در عملکرد ضعیف بازیکنان در برخی از بازی‌ها، در تیم ما وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز اضافه کرد: برخی از تیم‌های برای نیفتادن می‌جنگیدند یا در وسط جدول شرایط پرنوسانی داشتند اما ناگهان متحول شده‌اند و برای صعود به میدان می‌روند. شاید شوک عوض شدن کادرفنی باعث شده ، میانگین دویدن بازیکنان آن تیم‌ها از 3 کیلومتر در یک بازی به 8 کیلومتر رسیده است و یا پرداخت شدن مطالبات‌شان تاثیر مثبت روحی و انگیزشی برای نفرات آن تیم‌ها داشته است.

وی در ادامه با تقدیر از بازیکنان ایرانجوان بوشهر که با دریافت کمتر از 25 درصد از قراردادشان واقعا با غیرت در مسابقات به میدان می‌روند، تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم اتفاقاتی در لیگ دسته اول می‌‎افتد اما باید مدرک داشت تا بتوان در مورد آنها صحبت کرد و بهتر است مسئولان بیشتر وارد عمل شوند تا بتوانند مشکلات این رقابتها را به حداقل برسانند.

شفیع‌زاده در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه روش‌های قدیمی لو رفته، آنهایی که در فساد دست دارند، به روش‌های جدید رو می‌آورند اما برای اثبات این مسائل باید مدرک داشت. البته اگر مسئولان برگزاری رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور دقت بیشتری داشته باشند، متوجه می‌شوند کدام بازیکن فصل آینده به تیم کدام مربی می‌رود و کدام تیم سراغ کدام مربی خواهد رفت؛ موضوعی که خیلی چیزها را ثابت می‌کند.

وی در مورد عملکرد داوران هم یادآور شد: عملکرد تیم‌های داوری در نیم فصل دوم بهتر شده زیرا از داوران با تجربه‌تر در این مسابقات استفاده می‌شود. البته اشتباهات به نفع برخی تیم‌ها نبوده بلکه به نفع یا ضرر همه تیم‌ها بوده و کسی از این اشتباهات غیر عمدی سود نبرده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در پایان به موضوع مهمی اشاره کرد: امروز راننده قبلی یک باشگاه و فردی که سنش کمتر از 18 سال بوده، دلال شده است و درآمدی چند صد میلیونی در سال دارد. آنها که نه درس خوانده و نه تجربه‌ای دارند، زنگ می‌زنند که اگر فلان بازیکن را می‌خواهید، به ما بگوئید. متاسفانه فوتبال اگر به همین شکل ادامه پیدا کند، نابود می‌شود. مطمئنا اگر نهادهای نظامی، امنیتی و نظارتی دلال‌ها را از فوتبال جمع کنند، بیش از 10 درصد مشکلات فوتبال و لیگ دسته اول برطرف می‌شود.

کد خبر 2252298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha