۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۴۶

ویلیام هیگ:

محاسبات روسیه درباره کریمه اشتباه است

محاسبات روسیه درباره کریمه اشتباه است

وزیر خارجه انگلیس با هشدار به روسیه گفت گذشت زمان نشان خواهد داد که محاسبات روسیه در ورود به کریمه اشتباه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی ، ویلیام هیگ با اشتباه خواندن ورود نیروهای روسیه به شبه جزیره کریمه اظهار داشت: محاسبات روسیه در این باره اشتباه بوده است.

این مقام انگلیسی بار دیگر روسیه را تهدید کرد و گفت: اگر راهکارهای دیپلماتیک بین اوکراین و روسیه به نتیجه نرسد، غرب تحریمهای گسترده ای علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

هیگ افزود کشورهای اروپایی می توانند واردات گاز از روسیه را کاهش دهند و به جای روسیه از آمریکا گاز وارد کنند.

وی امکان اقدام نظامی غرب علیه روسیه را رد کرد اما در عین حال از احتمال درگیری مسلحانه واقعی در کریمه ابراز نگرانی کرد.

وی در واکنش به اعلام همه پرسی در کریمه برای الحاق به روسیه گفت: این اقدامی مضحک و عجولانه است که جامعه جهانی نمی تواند آن را اقدامی آزاد و عادلانه قلمداد کند.

وزیر خارجه انگلیس گفت به نظر من درست نیست که فکر کنیم روسیه در این بحران پیروزی به دست آورده است، زیرا گذشت زمان نشان خواهد داد که روسیه در محاسبات خود اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

هیگ افزود روس ها نسبت به عکس العمل جامعه جهانی درباره آنچه در کریمه انجام می دهند توجه دارند و می دانند واکنش جامعه جهانی قوی خواهد بود.

وی همچنین بار دیگر روسیه را تهدید به تحریمهایی در زمینه صدور روادید و اقتصادی کرد.

هیگ در پاسخ به احتمال تهدید تامین امنیت تامین گاز اروپا از سوی روسیه در صورت اعمال تحریم علیه این کشور گفت: ما تازه شروع به گفتگو در این باره کرده ایم و گفتگوهایی بین ما و آمریکا وجود دارد. یکی از موارد مد نظر ما افزایش واردات گاز از آمریکا است.

وی افزود خط لوله ای هم در دست ساخت است که گاز جمهوری آذربایجان را بدون گذشتن از خاک روسیه به اروپا خواهد رسان و چه اقداماتی مد نظر ما قرار دارند.

بر اساس این گزارش ادعا شده است که اگر درگیری ها در کریمه ماهها هم طول بکشد، انگلیس مشکلی در تامین انرژی خود نخواهد داشت زیرا برنامه هایی برای انتقال گاز دریای شمال از طریق یک خط لوله از طریق نروژ و همچنین از طریق کشتی را دارد.

 

 

 

 

کد خبر 2252797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha