۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۵۱

اختتامیه سومین جشنواره کشوری فرهنگی و هنری سپاه برگزار شد

اختتامیه سومین جشنواره کشوری فرهنگی و هنری سپاه برگزار شد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری سپاه در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشنواره کشوری فرهنگی هنری " تئاتر"، "سرود و "تواشیح" عصر یکشنبه سپاه در تالار بعثت کرمانشاه با حضور معاونت فرهنگی و تبلیغی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،جانشین فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص)، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، فرمانده نیروی انتظامی استان و هنرمندان و فرهیختگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار بهمن ریحانی، جانشین فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه اظهار داشت: جایگاه هنر و هنرمند والاست، به خصوص اگر اینکه فرهنگ مقاومت  و ایثار را ترویج دهد.

سردار ریحانی گفت: هنر متعهد چیزی است که باید ترویج دهنده ارزشهای والای انسانی، اخلاقی و دینی باشد و هنرمند متعهد آن است که هر چه اثر هنرش بیشتر شده، به ازای آن متعهدتر باشد و بالتبع آن مسئولیت او نیز بیشتر است.

معاون سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه تاکید کرد: هنر بلیغ اثرگذار و ماندگار است و شیوه های آن برای رساندن موضوع، متعدد و متنوع است.

وی افزود: هنر یک شیوه از بیان است و شیوه های زیادی برای رساندن موضوع، خاطره، شعر، موسیقی و نمایش در قالب گسترده خود دارد و اما مسئولیت هنرمند اجرای یک محتوای زیبا در گسترده قالب یاد شده است.

ریحانی عنوان داشت: هنر ظرف است و هم هنرمند مظروف، ظرف باید زیبا باشد و هنرمند معنی آن را اتمام کننده و این تنها با استعداد معنا نمی یابد بلکه نیازمند آموزش و پرورش است.

این مسئول تاکید کرد: امروز مسئولیت شما پاسداران که از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده اید مسئولیتان در خصوص فرهنگ دفاع مقدس سنگین است. ما اگر امروز با عزت، افتخار و سربلندی از افتخارات خود صحبت می کنیم باید حافظ و پاسدار فرهنگ پیدار خود باشیم و آن روح ایثار، ایستادگی، مقاومت و از خود باوری است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند که در قالب هنر از این گنجینه اثر گذار استخراج کنیم، هرچه استخراج از این گنجینه تمام نشدنی کنیم، بازهم تمام نشدنی است.شجره طیبه نظام و ریشه های آن مستحکم تر و شاخ و برگهای آن در دنیا بیشتر خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه در پایان از تمامی افرادی که برای برپایی این جشنواره تلاش کرده بودند تقدیر کرد.

در این مراسم گروه تواشیح استان زنجان نیز به اجرای برنامه پرداختند.

در این جشنواره، 50 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که 15 اثر از این تعداد سرود بوده، 23 اثر تواشیح و مابقی تئاتر بوده است.

کد خبر 2252840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha