۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۸:۴۷

ازهاري:

توسعه گردشگري در كردستان نيازمند همكاري و مشاركت بخش خصوصي است

توسعه گردشگري در كردستان نيازمند همكاري و مشاركت بخش خصوصي است

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار کردستان توسعه حوزه گردشگري اين استان را نيازمند همكاري و مشاركت بخش خصوصي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاري شامگاه  دوشنبه در كارگروه تخصصي توسعه اشتغال استان كردستان اظهار داشت: کردستان پتانسیل های بالایی در تمام حوزه ها دارد و ورود بخش خصوصی می تواند در سرنوشت اقتصادی، گردشگری و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که تزریق سرمایه به حوزه های مختلف استان كردستان می تواند توسعه پایدار ایجاد کند، افزود: فراهم ساختن بستر ورود سرمایه گذاران در استان كردستان ضروری است.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان بیان کرد: خوشبختانه كردستان ظرفيت بسيار بالايي در زمينه گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي دارد كه اگر برنامه هاي سند توسعه اشتغال در هر كدام از اين بخش ها اجرايي شود در راستاي توسعه استان و اشتغالزايي تاثيرگذار است.

ازهاری یادآور شد: همچنین کردستان جاذبه های دیدنی و آب و هوای مناسبی دارد و به لحاظ جذب توریسم یکی از سرآمدهای کشور است و تقویت این پتانسیل اشتغال و اقتصاد استان را تکان می دهد.

وی ادامه داد: بايد در قالب برنامه ريزي هاي مناسبي بناهاي تاريخي در اختيار بخش خصوصي قرار گيرند تا بر اساس ظرفيتشان در آنها شغل و درآمد ایجاد شود.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: استفاده بهینه از بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، بازارچه های مرزی و سنتی باید اولویت کاری میراث فرهنگی و گردشگری استان باشد.

ازهاری با اشاره به این مطلب که سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي بسيار جامع است و برتمامي بخش ها اشرافيت دارد، اظهار داشت: سياست هاي اقتصاد مقاومتي بايد سرلوحه تمامي دستگاه هاي اجرايي و به ويژه دستگاه هاي متولي كار و اشتغال قرار بگيرد.

وي افزود: اقتصاد مقاومتي يكي از بهترين راه هاي دستيابي به اهداف سند چشم انداز ٢٠ ساله كشور و قرار گرفتن كشور در جايگاه اول منطقه در عرصه علمي و اقتصادي است.

 معاون برنامه ریزی استاندار کردستان در پايان بیان کرد: توانمندسازي نيروي كار و به كارگيري ظرفيت و پتانسيل هاي خاص مناطق مختلف كشور از جمله اهداف و برنامه هاي اقتصاد مقاومتي است.

کد خبر 2253847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha