۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

انصاری:

مشکل اول شیلات سمیرم موضوع تغییر کاربری است

مشکل اول شیلات سمیرم موضوع تغییر کاربری است

سمیرم - خبرگزاری مهر: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم مشکلات بخش شیلات شهرستان سمیرم را در سه موضوع تغییر کاربری ، تصرف مازاد بر مصرف و تخصیص آب خلاصه کرد و گفت: مشکل اول بخش شیلات سمیرم تغییر کاربری است.

به گزارش خبرنگار مهر، همتعلی انصاری در جلسه شب گذشته شورای ادارای شهرستان سمیرم که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سمیرم برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر استانداردهائی برای بخش شیلات وجود دارد که لازم است همه طبق موازین قانونی آن استانداردها را رعایت کنند.

وی افزود: آلودگی محیطی و شیوع بیماریها در بخش شیلات از تبعات فقدان رعایت قوانین و استانداردهای موجود است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم بیان داشت: در حال حاضر شهرستان سمیرم با تولید بیش از 53 درصد ماهیان سرد آبی استان اصفهان با فاصله زیاد از شهرستان دوم استان اصفهان در رتبه دوم استان اصفهان در تولید ماهیان سرد آبی است.

انصاری با اشاره به وجود بیش از یک میلیون راس دام سبک و بیش از 18 میلیون دام سنگین در شهرستان سمیرم گفت: تعداد کلونی های زنبور عسل در شهرستان سمیرم به 31 هزار کلونی می رسد.

وی دوره های آموزشی شیلات و امور دام را اقدام عمده و مشترک ادارات جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی و استان اصفهان و شهرستان سمیرم برای ایجاد دیدگاه عمومی مثبت ذکر کرد و متذکر شد: این اقدام نقشی اثرگذار برای کاهش تخلفات و کنترل قانونمند در مسیر صدور مجوزات بهره برداری داشته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی سمیرم تاکید کرد: شهرستان سمیرم دارای بیش از 36 هزار هکتار اراضی باغی و 33 هزار هکتار اراضی زراعی است و بر این اساس دارای رتبه ای برتر در استان اصفهان از نظر تولید بخش زراعی و کشاورزی  است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به قرار داشتن در فصل زراعی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هر درخت حدود سی سال عمر دارد گفت: توجه به سلامت نهالی که می کاریم مهم ضروری و حیاتی است.

انصاری از آلودگی برخی نهال های تولید شده بر اثر دو بیماری شانکرو آتشک در برخی نقاط کشور بر طبق گزارشات واصله خبر داد و تصریح کرد: بر طبق همین گزارشات نهالات استان اصفهان فاقد آلودگی ناشی از بیماری آتشک و شانکر هستند.

کد خبر 2253921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha