۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳

اقلامی در گفتگو با مهر:

1063 تعاونی در همدان غیرفعال است

1063 تعاونی در همدان غیرفعال است

همدان - خبرگزاری مهر: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به فعالیت هزار و 271 تعاونی در استان همدان، گفت: هزار و 63 تعاونی در استان همدان غیر فعال است.

مسعود اقلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعاونی ها نقش مهم و بسزایی در تولید اشتغال و خود اشتغالی در جامعه ایفا می کنند و می توانند بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به اشتغال را در جامعه رفع کنند و از طرفی به چرخه اقتصادی نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 271 تعاونی در استان همدان فعالیت می کند، بیان داشت: متاسفانه هزار و 63 تعاونی در استان همدان به دلیل مشکلاتی مانند اختلاف اعضا، سوء مدیریت، مشکلات سرمایه ای مانند سرمایه در گردش و سرمایه ثابت و بروکراسی و اقتصاد بازار و مشکلات بازار یابی غیر فعال شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه ابراز داشت: برای رفع موانع و مشکلات تعاونی ها و تسهیل بخش تعاون در استان همدان راهکار های مختلفی وجود دارد که نیاز به همکاری برخی دستگاه های اجرایی و بانک ها و  مالکین تعاونی ها است.

اعطای 166 میلیارد ریال تسهیلات به 200 تعاونی در استان

اقلامی به مشکلاتی مانند عدم پذیرش اسناد زمین های کشاورزی و مسکن روستایی به عنوان وثیقه توسط بانک های عامل، کوتاه بودن دوران بازپرداخت طرح های تولیدی بخش تعاونی، عدم تخصیص اعتبار کافی برای تشویق اقشار کمک درآمد و حمایت دولت از تشکل های بانوان و غیه اشاره کرد و بیان داشت: این مشکلات می تواند با همکاری بانک ها در رفع محدودیت وثاق ملکی روستایی و حمایت دستگاه های دولتی از توسعه بخش تعاون و اختصاص اعتبار بلا عوض به شرکت های تعاونی بانوان حل شود.

وی با بیان اینکه تعاونی های استان همدان در بخش های مختلفی مانند کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی و صنایع دستی و مسکن فعالیت می کنند، عنوان داشت: تا کنون 166 میلیارد ریال تسهیلات به 200 تعاونی در استان همدان پرداخت شده و هفت شرکت تعاونی نیز به مبلغ پنج میلیارد ریال مربوط به طرح های کشاورزی در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 2253992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha