۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

آیت الله محمودی:

ملت سوریه آینده سیاسی این کشور را مشخص می کند/ جنگ سوریه برای جلوگیری از بیداری اسلامی است

ملت سوریه آینده سیاسی این کشور را مشخص می کند/ جنگ سوریه برای جلوگیری از بیداری اسلامی است

ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه ورامین گفت: فقط ملت سوریه آینده سیاسی این کشور را مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز آیت الله سید مرتضی محمودی در درس اخلاق با اشاره به محاسبه اعمال نزد خداوند متعال اظهار داشت: اگرچه دین اسلام سعادت فطری را برای همه انسان ها مدنظر دارد ولی مشخص است که همه انسان ها در مقابل خداوند نسبت به اعمال خود تکلیف داشته و مسئولند.

وی با اشاره به این نکته که لذت مناجات با خدا با هیچ لذتی قابل قیاس نیست تاکید کرد: هیچ گناهکاری در دنیا به آرامش نرسیده است و به همین دلیل با تکرار و گسترده شدن گناه، خداوند بر دلشان مهر زده و آنها به جهنم رهنمون می شوند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به جایگاه قرآن در سعادت بشر ادامه داد: قرآن حجت کبری خداوند در دستان امت اسلامی است، قرآن تمام حروف و آیاتش از جانب خداوند آمده و بر اساس روایات اسلامی، همین قران در روز قیامت با بهترین صورت محشور شده و خداوند با قرآن سخن می‌گوید و در حقیقت قرآن حجت خداوند در دنیا و آخرت است.

رییس  شورای فرهنگ عمومی ورامین گفت:  دین مبین اسلام به بشر تأکید می کند که از قوه تفکر خود استفاده کرده و درباره خلقت عالم، فلسفه آفرینش عالم و خلق انسان فکر کند و فلسفه تفکر کردن آن است که انسان آنچه را که سعادت وی در آن است دنبال کرده و بر اساس شناخت صحیح و درست نجات پیدا کند و اگر مشاهده می کنیم که جامعه بشریت در مسیر باطل قرار می گیرد، به علت آن است که درباره فلسفه آفرینش تفکر نکرده و قوه فکریه خود را در مسیر صحیح به کار نمی گیرد.

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) روايت شده که فرمود نفسهاي خود را محاسبه كنيد، پيش از آنكه شما محاسبه شويد، زيرا در قيامت پنجاه ايستگاه است كه هر ايستگاه مثل هزار سال است از آنچه مي شماريد، يعني هزار سال دنيايي آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند، در روزي كه اندازه آن هزار سال است از آنچه مي شماريد.

محمودی اضافه کرد: به گفته قران کریم روز قیامت روزي كه انسان از پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، فرزندان و اقوام خود مي گريزد و هر كس به كارخود مشغول است و در واقع روز محشر، روز قطع پيوندها و خویشاوندی است.

امام جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث سوریه نیز اشاره کرد و گفت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار در پی به انحراف کشانیدن بیداری اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه است و بحران سوریه یکی از اساسی‌ترین سناریوهای غرب در خارج کردن این کشور از محور مقاومت و کور کردن حلقه مقاومت در منطقه است که متاسفانه در بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم مرتجعین عرب منطقه نیز در این مورد با غربی‌ها مشارکت می‌کنند که با درایت مردم سوریه این توطئه ها ناکام مانده است.

این مسئول متذکر شد: امروز دشمنان دین اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در بین مسلمانان هستند که با کمال تاسف تا حدودی هم موفق شده اند و هر روز شاهد تخریب و ویرانی و کشتار در کشورهای مسلمان از جمله مصر، عراق، سوریه و لبنان هستیم که دشمنان با دنبال کردن این موضوع در تلاش هستند تا از گسترش بیداری اسلامی در جهان ممانعت به عمل آورند.

محمودی افزود: امروز در سوریه به وضوح می‌بینیم دولت‌هایی که ادعای طرفداری از حقوق بشر را می‌کنند چه‌طور تصمیم به جنایت علیه مردم سوریه گرفتند و کشتار مردم و ویرانی خانه‌های آن‌ها برایشان اهمیتی ندارد.

وی یادآور شد: ملت سوریه خود باید برای رییس جمهور تصمیم بگیرند، نباید دول دیگر برای آنها تصمیم بگیرند، آنها می گویند بشار اسد در انتخابات آینده شرکت نکند، آنها می دانند ملت این رییس جمهور را می خواهند و می دانند اگر ایشان شرکت کند رای خواهد آورد.

کد خبر 2255562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha