۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۴۵

امین:

1400 کلاس درس در خراسان شمالی آماده اسکان مسافرین نوروزی است

1400 کلاس درس در خراسان شمالی آماده اسکان مسافرین نوروزی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس اداره تعاون و امور رفاهي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آمادگی یک هزار و 435 کلاس درس برای اسکان مسافرین نوروزی در این استان خبرداد.

علی امین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این میزان کلاس درس که در 175 مدرسه استان برای اسکان زائرین حرم قدس رضوی و مسافرین نورزی تدارک دیده شده همه روزه آماده اسکان 5 هزار نفر مسافر است.

وی تصریح کرد: از مجموع یک هزار و 435 کلاس آماده شده برای اسکان مسافرین، وضعیت 365 کلاس مجهز، 343 کلاس نیمه مجهز و سایر کلاس های عادی است.

رئيس اداره تعاون و امور رفاهي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اسکان مسافرین نوروزی از 28 اسفند ماه جاری همزمان با سایر نقاط کشور آغاز می شود اظهار داشت: همچنین هفت  پايگاه پذيرش در شهرستان هاي اسفراین، بجنورد، شيروان، فاروج، گرمه ، جاجرم و مانه و سملقان برای اسکان مسافرین پیش بینی شده است.

امین یاد آور شد: گر چه با توجه به قرار گرفتن خراسان شمالی در مسیر جاده آسیایی، بیشتر زائرین و مسافرین نوروزی برای استفاده از اماکن فوق به صورت حضوری مراجعه می کنند اما امکان ثبت نام و رزرو اینترنتی نیز برای متقاضیان فراهم شده است.

وی تعداد ثبت نام شدگان از طریق اینترنت را تا کنون 10 نفر عنوان کرد.

امین همچنین از افزایش 15 درصدی ظرفیت اسکان مسافردر مدارس استان نسبت به سال قبل خبرداد و افزود: سال گذشته 48 هزار مسافر و زائر شامل فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر اقشار از مدارس این استان استفاده کردند.

وی  اظهار داشت: هشت مدرسه بین راهی در مسیر جاده آسیایی و در محدوده این استان شامل روستاهای دشت، چشمه خان، گرمه، رباط قره بيل، قاضي، بدرانلو، حصارو زيارت شيروان برای اسکان ضروری مسافرین نوروزی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با 867 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور و در مسیر جاده آسیایی واقع شده که سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر این استان تردد می کنند.

 

کد خبر 2257763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha