۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تشریح دلایل کم شدن سهمیه ایران/ سیستم اعطای سهمیه‌ها تغییر کرده است

تشریح دلایل کم شدن سهمیه ایران/ سیستم اعطای سهمیه‌ها تغییر کرده است

کارشناس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران ضمن تشریح دلایل کم شدن سهمیه لیگ قهرمانان، دلیل این موضوع را تغییر اعطای سهمیه‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد و گفت: به کشورهایی که در آسیا تمام امتیازات لازم را کسب کنند و در رتبه اول قرار بگیرند، سه و نیم سهمیه داده می‌شود.

سهیل مهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کم شدن تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در تکمیل صحبت‌های مهدی تاج رئیس سازمان لیگ‌های فوتبال گفت: سهمیه‌ها یک بحث کلی است و فقط مربوط به ایران نمی‌شود. با توجه به درخواست کشورهای دیگر برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، ترکیب اعطای سهمیه‌ها تغییر کرده است. این تغییر ترکیب به صورت خود به خود برای ایران و سایر کشورها اعمال می‌شود.

وی افزود: تا پیش از این به بهترین کشورهای آسیا که تمام ملاکها و معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت می‌کردند، چهار سهمیه مستقیم داده می‌شد ولی الان این تعداد به سه و نیم سهمیه کاهش یافته است. در واقع کشورهای تاپ آسیا سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف می‌گیرند.

کارشناس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: اگر خدایی نکرده جزو کشورهای دوم یا سوم آسیا از نظر امتیاز گرفتن قرار بگیریم و کشورهای دیگر هم از ما بهتر باشند ممکن است سهمیه‌ها ما کمتر شود.

 

کد خبر 2257960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha