۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

پرویزی:

اقتصاد مقاومتی تنها به همایش‌ها و جلسات خلاصه نشود

اقتصاد مقاومتی تنها به همایش‌ها و جلسات خلاصه نشود

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اجرای اصولی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت که نباید اقتصاد مقاومتی تنها به برگزاری همایش‌ها و جلسات و ارائه شعار ختم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی پیش از ظهر دوشنبه در شورای اداری خراسان شمالی، اظهار کرد: حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در سال 92 با استقرار دولت تدبیر و امید محقق شد و امید می رود این دولت بتواند در مسیر وعده های داده شده به مردم حرکت کند.

وی با بیان این که مجموعه استانداری خراسان شمالی نیز در راستای وعده‌های دولت یازدهم به مردم خدمت می کند، اظهار کرد: اگر چه مشکلات متعددی در کشور وجود دارد اما همه باید برای رفع این کاستی‌ها تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و لبیک مسؤولان کشور برای اجرای این مهم، افزود: دولت تدبیر و امید مصمم به اجرای درست و دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و در این راستا نیز دولت آیین نامه ها را به صورتی تصویب می‌کند که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

به گفته پرویزی در زمینه اقتصاد مقاومتی نگرانی بجایی وجود دارد که مبادا این امر نیز تنها به برگزاری همایش ها و نشست ها و انجام اقدامات شعاری خلاصه شود.

وی تصریح کرد: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی این است که اجرای آن را ابتدا از خود شروع کنیم چرا که نمی شود از اقتصاد مقاومتی سخن گفت اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار کنیم.

پرویزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای فعالیت جهادی در زمینه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با روحیه ای جهادی ابتدا از خود و مجموعه تحت امر خود شروع کنیم.

به گفته وی مقاوم سازی اقتصاد کشور مختص نظام جمهوری اسلامی و شرایط تحریم نیست چرا که به عنوان مثال کشورهای شرق آسیا پیش از رکود اقتصادی کشورهای غربی و اروپایی به فکر مقاوم سازی اقتصاد خود افتادند و با اجرای برنامه هایی مانع از ایجاد بحران در اقتصاد خود شدند در حالی که بحران اقتصاد اروپا و آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

پرویزی اظهار داشت: کشور ما حتی اگر در شرایط تحریم نیز نبود باز هم به اجرای این برنامه نیاز داشت تا با هر حادثه طبیعی و یا غیرطبیعی دچار آسیب نشویم.

سیاست های نادرست کشور را از خودکفایی به وابستگی کشاند

استاندار خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: اگر در سال های گذشته مدیریت کشور با تدبیر بیشتری صورت می گرفت؛ در یکی دو سال اخیر این اندازه مشکلات بر کشور تحمیل نمی شد.

به گفته پرویزی تعلیق پروژه های عمرانی به علت کمبود بودجه علاوه بر این که مردم را از خدمات محروم می کند هزینه های مازادی نیز بر دوش دولت تحمیل می کند.

وی با اشاره به این که با این وجود اجرای درست اقتصاد مقاومتی می تواند در این زمینه راهگشا باشد، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن نیست بلکه باید با بهبود اشتغال و کنترل واردات بی رویه زمینه را برای تقویت تولید داخلی فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: نمی شود واردات بی رویه کالاهای مختلف به کشور صورت گیرد اما از طرف دیگر در پی رونق تولید داخلی باشیم.

به گفته پرویزی 10 سال پیش کشور در زمینه بسیاری از کالاها از جمله گندم، شکر و... به صورت نسبی خودکفا بود اما در این سال‌ها اجرای سیاست‌های نادرست اقتصادی و واردات بی رویه سبب شد تا از خودکفایی به وابستگی کشیده شویم.

کد خبر 2258119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha