۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

پرویزی:

تمرکز صرف بر اردوگاه های نگهداری معتادان کارساز نیست/ لزوم مراقبت از معتادان بهبودیافته

تمرکز صرف بر اردوگاه های نگهداری معتادان کارساز نیست/ لزوم مراقبت از معتادان بهبودیافته

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان گفت: صرفا متمرکز شدن بر روی ایجاد اردوگاه های نگهداری معتادان کارساز نیست بلکه لازم است مراقبت از معتادان بهبودیافته نیز به اولویت متولیان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با معاون ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و معاون امور مجلس در این ستاد، اعتیاد را یکی از معضلات اصلی این استان ذکر و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد زندانیان خراسان شمالی را محبوسان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند.

وی با تأکید بر این که باید در این زمینه اقدام های پیشگیرانه و فرهنگی انجام شود، اضافه کرد: با کاهش شمار معتادان بخش قابل توجی از مشکلات جامعه و استان ما از جمله معضلات اجتماعی نظیر سرقت و ... نیز کاهش خواهد یافت.

پرویزی تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی می بایست برنامه های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهد چرا که نمی توان تنها با تمرکز بر روی ایجاد مراکز نگهداری معتادان امیدوار به رفع معضل اعتیاد در جامعه بود.

به گفته وی برای نگهداری و درمان معتادان نیاز به این مراکز داریم اما نباید تمام تلاش و برنامه های ما بر ایجاد این مراکز متمرکز شود بلکه لازم است مراقبت از معتادان بهبودیافته نیز در اولویت برنامه های متولیان قرار گیرد.

پرویزی اظهار داشت: اگر از مراقبت معتادان ترک کرده غفلت کنیم با بازگشت این معتادان به دام اعتیاد تمامی هزینه های انجام شده هدر خواهد رفت.

استاندارخراسان شمالی همچنین با اشاره به اجرای طرح روستاهای پاک در این استان، گفت: در طرح مزبور به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهایی که نسبت به پاک شدن روستا فعالیت می کنند پاداش های ویژه ای اعطا شده و افزون بر این اعتبارات خاصی نیز برای اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در این روستاها تخصیص می یابد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از اعتیاد فزاینده جوانان در روستاهای این استان انتقاد کرد و افزود: لازم است در این زمینه کارهای عملی و مناسبی برای کاهش استفاده از مواد مخدر در سطح روستاهای خراسان شمالی انجام شود.

موسی الرضا ثروتی بیکاری را علت اصلی گرایش جوانان روستا به سمت اعتیاد دانست و تصریح کرد: اگر برای اشتغال پایدار جوانان در روستاها برنامه های مناسبی اجرا شده و از طرف دیگر نیز فضاهای ورزشی برای اوقات فراغت آنها تأمین شود می توان انتظار داشت گرایش جوانان در روستاهای خراسان شمالی به سمت اعتیاد روند کاهشی را طی کند.

وی با بیان این که اکنون در استان ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر معتاد هستند، تصریح کرد: باید متولیان و مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای کاهش تقاضای مواد مخدر اقدامی اساسی انجام دهند در غیر این صورت نمی توان انتظار دست یابی به نتیجه مطلوب را داشت.

کد خبر 2414395

برچسب‌ها