۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

نوروزیان:

دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی از نشریایت بومی حمایت کنند

دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی از نشریایت بومی حمایت کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی از دستگاه‌های این استان خواست تا با رعایت موارد قانونی در توزیع آگهی‌های دولتی در بین نشریات، بیشتر تلاش خود را به حمایت از نشریات بومی معطوف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی به مسئله توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات استان و مشکلات موجود در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: اگر از رسانه‌ها حمایت مناسبی صورت نگیرد و آنها نتوانند به وظایف اصلی خود عمل کنند؛ بسیاری از مشکلات موجود حل نمی‌شود.

وی از مدیران دستگاه‌های خراسان شمالی خواست تا در زمینه توزیع آگهی‌های دولتی در بین نشریات قانون را رعایت کرده و تنها از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عاملیت خانه مطبوعات استان اقدام به انتشار آگهی در رسانه ها بکنند.

نوروزیان با تاکید بر این که دستگاه های اداری ملزم هستند از ارائه مستقیم آگهی ها به رسانه ها خودداری کنند، اظهار کرد: دستگاه های این استان علاوه بر رعایت موارد قانونی در توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات، بیشتر تلاش خود را به حمایت از نشریات بومی معطوف کنند.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که متاسفانه برخی از مسؤولان روابط عمومی ادارات خراسان شمالی با رسانه ای خاص ارتباط های ویژه ای دارند و تمام آگهی های دستگاه های مورد نظر را به همان رسانه خاص می دهند؛ از مدیران ادارات خواست تا مانع از انجام این گونه تخلفات شوند.

انتصاب مدیران ادارات شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه از مدیران کل دستگاه های استان خواست تا در عزل و نصب روسای ادارات شهرستان های مختلف حتما با فرمانداران هماهنگ باشند.

نوروزیان با بیان اینکه قانون مدیران کل را به هماهنگی با فرمانداران برای انتصاب و عزل مدیران شهرستانی ملزم کرده است، اظهار داشت: این هماهنگی مانع از ایجاد مشکل در اداره هر شهرستان می شود.

وی در ادامه به عدم حضور متوالی برخی از مدیران کل در جلسات و کارگروه های ویژه اشاره کرد و با انتقاد از این روند، از مدیران کل استان خواست تا با رعایت اولویت خود در نشست ها حضور داشته باشند و در صورتی که بنا به دلایلی نمی توانند در نشستی حضور داشته باشند نماینده ای تام الاختیار و مطلع به آن نشست بفرستند.

نوروزیان همچنین به موضوع کشیک های نوروزی در استان نیز اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌ها خواست تا در تنظیم نیروهای کشیک ایام نوروز در استان توجه جدی داشته باشند و کشیک ها واقعی باشند نه آن که تنها بر روی کاغذ تنظیم شده باشند.

به گفته وی در ایام نوروز اگر اتفاقی روی دهد باید نیروهای کشیک در دسترس باشند نه آن که در شرایط بحرانی در پی نیروهای کشیک باشیم.

این مسئول از مدیران مسئول در ستاد سفرهای نوروزی استان نیز خواست تا انتشار هر گونه محصول فرهنگی از قبیل انتشار بولتن ها، نقشه استان، مناطق گردشگری و زیارتی و ... با هماهنگی ستاد مرکزی صورت گیرد تا در این زمینه شاهد موازی کاری و گاها تداخل فعالیت ها نباشیم.

کد خبر 2258179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha