۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۰۳

بازوند مطرح کرد:

رونق صنعت گردشگری از محورهای توسعه لرستان است

رونق صنعت گردشگری از محورهای توسعه لرستان است

بروجرد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان گفت: جذب توریست و رونق صنعت گردشگری از محورهای توسعه لرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح هتل امیر کبیر بروجرد افزود: شهرستان بروجرد دارای پتانسیل ها و ظرفیتهای فراوانی است ولی همچون دیگر شهرهای استان نتوانسته در بخش گردشگری ظرفیتهای خود را تقویت کند.

وی تصریح کرد: بروجرد با آب و هوایی معتدل، اماکن تاریخی، مذهبی و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بازوند ادامه داد: برای توسعه همه جانبه بروجرد باید تمامی زیرساختهای لازم در بخش گردشگری فراهم شود.

وی با بیان این مطلب افزود: لذا از مسئولین ذی‌ربط می‌خواهیم که نسبت به میراث فرهنگی و اماکن تاریخی توجه ویژه ای داشته باشند.

استاندار لرستان اظهار داشت: صنایع دستی موجود در بروجرد می تواند تحول اقتصادی بزرگی در این شهر ایجاد کند البته به شرط اینکه مساعدتهای لازم توسط دولت انجام شود.

وی تصریح کرد: ما هم در راستای توسعه صنعت گردشگری بروجرد دریغ نخواهیم کرد زیرا معتقدیم یکی از محورهای توسعه لرستان می‌تواند جذب توریست و رونق صنعت گردشگری باشد.

وی افزود: به تازگی استان لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شد که قدم خوبی برای استان محسوب می‌شود.

بازوند با بیان این مطلب تصریح کرد: این عناوین موجب می شود فضایی در استان فراهم شود که میل سرمایه گذاری را مضاعف کند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با موافقت وزیر وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ به معاون مقرر شد که الحاق پروژه راه آهن دورود - بروجرد - ملایر نیز به عنوان شاخه ای از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک به قرارگاه خاتم انبیاء ابلاغ و این پروژه در اسرع وقت شروع و نگرانیها برطرف شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده کمربندی بروجرد اظهار داشت: جاده کمربندی کنونی بروجرد در عمل به یک معبر شهری تبدیل شده و کارکرد آن در قالب کمربندی نمی‌گنجد.

بازوند با بیان اینکه شهرداری و راه و شهرسازی موظف به اجرای هرچه سریعتر جاده کمربندی هستند ادامه داد: علاوه بر جاده کمربندی با وزیر مطرح شده است که یک کنار گذر به طول 15 کیلومتر در بروجرد تا اوایل سال 93 به مناقصه گذاشته می شود.

وی افزود: این طرح در دستور کار قرار گرفته و مناقصه آن در نیمه اول سال 93 اجرایی خواهد شد.

کد خبر 2258440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha