۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

حجت‌الاسلام تقوی:

فرهنگ صلح و سازش و رفع کدورت در جامعه نهادینه شود

فرهنگ صلح و سازش و رفع کدورت در جامعه نهادینه شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: فرهنگ صلح و سازش و رفع کدورت در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد تقوی صبح سه‌شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف و صلح و سازش در دشتستان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) همواره رضایت خدا را در همه کارها بر همه چیز ترجیح می‌دادند که این موضوع را می‌توان یکی از اصول زندگی آن حضرت دانست.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) ملاکشان رضایت خدا در همه کارها بود و همواره در این مسیر گام برمی داشتند، افزود: حضرت فاطمه در بین ائمه اطهار نیز جایگاه ممتاز و ویژه‌ای داشت و لازم است که در ایام نوروز حرمت ایام فاطمیه را نگه داریم.

مسئول هسته گزینش ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌های سلفی‌ها و دشمنان دین و ائمه برای هتک حرمت به معصومین بیان داشت: شیعیان نیز باید در این زمینه به خوبی به وظیفه خود عمل کنند و با برپایی مراسمات باشکوه فاطمیه عشق و ارادت خود را به بانوی دو عالم و ائمه اطهار نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: دوری و غفلت از سنت‌های حسنه و نیکوی پیامبر اکرم (ص) از مهمترین عوامل ورود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ما است.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: ایجاد فضای صلح و صفا و برطرف کردن کدورت‌ها و دشمنی‌ها در میان مردم و قبایل از سنت‌های نیکو دوران پیامبر اکرم و ائمه در جامعه آن دوارن بود که با همکاری و همراهی ریش‌سفیدان و بزرگان آن زمان انجام می‌شد.

وی بر لزوم توجه ویژه به سیره انبیا و اولیای الهی تاکید کرد و گفت: در گذشته این کارها به خوبی صورت می‌گرفت و لازم است که در شرایط کنونی نیز به این سمت حرکت کنیم تا شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.
 

کد خبر 2258782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha