۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶

طی 10 سال اخیر/

209 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر منجر به سازش شد

209 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر منجر به سازش شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر گفت: 209 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر منجر به سازش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام برامکی صبح سه‌شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف و صلح و سازش در دشتستان اظهار داشت: 91 حوزه شورای حل اختلاف در نقاط مختلف استان بوشهر مشغول فعالیت و خدمات‌دهی به مردم هستند که 82 حوزه شهری و 9 حوزه روستایی است.

وی با اشاره به فعالیت 63 نفر از قضات در شوراهای حل اختلاف استان، تصریح کرد: در مجموع 536 نفر در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان بوشهر فعالیت دارند.

تشکیل 615 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر

رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با اشاره به اینکه حدود 60 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان بوشهر با سازش همراه بوده است، افزود: از سال 83 تا امروز 209 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر منجر به سازش شد.

وی همچنین به تعداد پرونده‌های 10 سال اخیر شورای حل اختلاف استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: از 615 هزار پرونده تشکیل شده، 610هزار پرونده مختومه شده است.

لزوم تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه

محمد جعفر مقدس معاون قضایی دادگستری کل استان بوشهر نیز بر لزوم تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: هدف شورای حل اختلاف صلح و سازش است که باید همه این نهاد را در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر یاری کنیم.

ارسلان زارع فرماندار دشتستان نیز در این آئین با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر موضوع صلح و صفا در جامعه اظهار داشت: سازش زمینه صلح و امنیت پایدار را در جامعه ایجاد می‌کند و باید با توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی شوراهای حل اختلاف به این نهاد کمک کنیم.

کد خبر 2258891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha