۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

فراهانی:

چهارشنبه سوری استان مرکزی 44 مصدوم برجای گذاشت/آماده باش کامل اورژانس در ايام نوروز

چهارشنبه سوری استان مرکزی 44 مصدوم برجای گذاشت/آماده باش کامل اورژانس در ايام نوروز

اراک - خبرگزاری مهر: رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزي از مصدوم شدن 44 نفر دراین استان درمراسم چهارشنبه سوزی خبر داد و گفت: بیشترین آسیب در چشم ، صورت و دست این افراد وارد شده است.

قنبر فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: در شب چهارشنبه آخر سال از این تعداد 37 نفر در اراک و هفت نفر در ساوه دچار مسدومیت شده اند.

وی اضافه کرد:  بيشترين آسيب ها به ترتيب در صورت و چشم ، دست ، گوش اتفاق افتاده كه علت اصلي اين حوادث نيز در درجه اول انفجار نارنجك و بعد ترقه و سوختگي بوده است.

آماده باش کامل اورژانس در ايام نوروز

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزي در بخش دیگری از سخنان خود از آماده باش کامل اورژانس در ايام نوروز خبر داد و گفت: 44 پايگاه اورژانس جاده اي و شهري با مشاركت بيش از 200 پزشك،پرستار،تكنسين فوريتهاي پزشكي در ايام نوروز در حالت آماده باش هستند.

فراهاني تاكيد كرد: 44 پايگاه اورژانس  پيش بيمارستاني ،57 دستگاه آمبولانس، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، بیش از 200 پرسنل وسه ایستگاه سلامت نوروزی در استان در ایام نوروز آماده ارائه خدمات امدادي هستند.

وی اذعان داشتند: اورژانس 115 استان مركزي در تمام ايام نوروز 1393 به صورت آماده باش، آماده ارائه خدمات بهداشتي و درماني به هموطنان گرامي هستند و سه پايگاه سلامت كه در استان مستقر هستند با حضور پرستاران و تكنسينهاي فوريتهاي پزشكي در جاده‌هاي استان در نظر گرفته شده است.

به مردم توصيه مي شود که نکات ايمني را رعايت کنند

 فراهاني افزود: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته هيچ كمبود نيرويي براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مسافرين در ايام نوروز وجود ندارد.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزي تاكيد كرد:با نزديک شدن به ايام نوروز و همچنين افزايش سفرهاي نوروزي، به مردم توصيه مي شود که نکات ايمني را رعايت کنند تا سفر سالمي را داشته باشند.

وی تصریح کرد: طرح ستاد نوروزي در دانشگاه علوم پزشكي اراك از 26 اسفند ماه 1392 در مركز مديريت حوادث استان آغاز شده و اين طرح تا پايان تعطيلات ادامه دارد  و به منظور ارائه خدمات مناسب در این ایام تمامی پایگاه‌ها، مراکز پیام و واحدهای ستادی مرکز در حال آماده‌باش قرار گرفتند




 

کد خبر 2259293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha