۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳

گزارش میدانی مهر/

700 کیلومتر ساحل استان بوشهر مملو از گردشگران نوروزی/ ازدحام مسافران در نخلستان‌ها

700 کیلومتر ساحل استان بوشهر مملو از گردشگران نوروزی/ ازدحام مسافران در نخلستان‌ها

بوشهر - خبرگزاری مهر: شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر این روزها مملو از گردشگران نوروزی است که برای استفاده از آب و هوای مناسب استان بوشهر و بازدید از نقاط دیدنی این استان وارد استان شده‌اند و شاهد ازدحام جمعیت در شهرها و روستاهای مختلف استان به ویژه در مناطق ساحلی و نخلستان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سواحل ماسه‌ای استان بوشهر این روزها و با توجه به حضور گسترده مسافران نوروزیدر استان، مکانی برای حضور گسترده گردشگران شده است که کمتر نقطه‌ای از ساحل بوشهر را می‌توانیم پیدا کنیم که گردشگران حضور نداشته باشند.

استان بوشهر بیش از 700 کیلومتر مرز آبی و ساحل دارد که شهرها و روستاهای مختلفی در جوار این سواحل قرار دارند و این سواحل محل مناسبی برای حضور و اسکان مسافران نوروزی است.

آب و هوای مناسب استان بوشهر بسیاری از مسافران نوروزی را به جنوب کشور کشانده است و سواحل زیبا و متنوع، نخلستان‌های سر به فلک کشیده و مناطق دیدنی استان بوشهر پذیرای مسافران نوروزی است.

نخلستان‌های بوشهر به ویژه در شهرهای دالکی و آب پخش و وحدتیه و سعدآباد و شهرستان تنگستان از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر است که علاقمندان بسیار زیادی دارد و شاهد ازدحام گردشگران در این نخلستان‌ها به ویژه در نخلستان‌های مسیرهای مواصلاتی استان هستیم.

رضایت گردشگران نوروزی از حضور در استان بوشهر

هادی یزدانی از گردشگرانی است که از تهران به بوشهر امده است که به خبرنگار مهر گفت: این روزها از آب و هوای بسیار خوبی در استان بوشهر بهره می‌بریم و هر چند در اواسط ظهر کمی گرم می‌شود ولی در اغلب اوقات شبانه روز هوای بسیار خوبی است و حضور در بوشهر لذت‌بخش است.

وی که به شهرهای گناوه و دیلم و آب‌پخش و بوشهر سفر کرده است می‌گوید: نخلستان‌های آب‌پخش و سواحل بوشهر و گناوه و دیلم از مناطق بسیار زیبای گردشگری ایران است که قطعا در سال‌های اینده نیز به این استان سفر خواهیم کرد.

وحید امیری نیز مسافری از شهر یزد است که استان بوشهر را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده است و سواحل بوشهر را بسیار زیبا و مطلوب می‌داند.

وی خواستار افزایش زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر شد و تاکید کرد: می‌خواستیم در مکان مناسبی اقامت کنیم که متاسفانه به علت کمبود فضاهای اقامتی بوشهر ناچار شدیم که در یکی از چادرهای کمپ اسکان، بمانیم.

جمشید فاطمی مسافری از شهر اصفهان نیز به خبرنگار مهر گفت: نخلستان‌های شهر آب‌پخش در دو سمت مسیر قرار گرفته است و صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق کرده است که ساعت‌ها حضور در این نخلستان‌ها نیز ادم را خسته نمی‌کند و از حضور در آنجا لذت می‌بریم.

محمد هدایتی نیز به شهرهای جنوبی استان بوشهر سفر کرده است و می‌گوید که سواحل بسیار زیبای استان بوشهر را پسندیدم و سواحل ماسه‌ای آن در کشور کم‌نظیر است.

نورافشانی ساحل و توسعه گردشگری دریایی در بوشهر

شهردار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همه تلاش ما ارائه بهترین خدمات به مسافران نوروزی است و از همین رو از ماه‌ها پیش تلاش های خود را برای اماده‌سازی بوشهر برای حضور مسافران نوروزی آغاز کردیم و کارهای بسیار خوبی صورت گرفت.

سعید آزادشهرکی ادامه داد: حضور گسترده مسافران نوروزی را در استان بوشهر شاهد هستیم و در صحبت‌هایی که با این مسافران نیز داشتیم، شاهد رضایت نسبی گردشگران از وضعیت خدمات رسانی بودیم.

وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند، بیان داشت: همانطور که ماه‌ها پیش شهر را برای حضور گردشگران آماده کرده بودیم، هم‌اکنون نیز مشغول خدمات‌دهی مناسب برای جلب رضایت گردشگران هستیم.

شهردار بوشهر اضافه کرد: تنظیف نقاط مختلف شهر را به صورت منظم و مستمر در دستور کار داریم و ماموران شهرداری به صورت مداوم و در ساعات مختلف اقدام به تنظیم شهر می‌کنند.

وی افزود: سواحل بوشهر مملو از مسافران و گردشگران نوروزی است و خدمات دهی به مسافران نوروزی در 12 کیلومتر از سواحل شهر بوشهر انجام می شود.

وی از ایجاد هفت کمپ گردشگری در شهر بوشهر خبر داد و بیان داشت: در این کمپ‌ها تلاش کردیم تا امنیت مناسبی را با کمک یروی انتظامی داشته باشیم و امکانات مناسب و سرویس‌های بهداشتی و حمام و . . . را نیز مستقر کردیم تا مسافران نوروزی برای اسکان مشکلی نداشته باشند.

آزادشهرکی خاطرنشان ساخت: نورافشانی ساحل از دیگر اقداماتی بود که کمک کرد تا مسافران نوروزی بتوانند در شب‌ها نیز استفاده لازم را از ساحل ببرند و گشت‌های دریایی را نیز راه‌اندازی کردیم تا شاهد توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر باشیم.

نخلستان‌های آب‌پخش مملو از گردشگران/ جشن نوروزی در بزرگترین پارک گردشگری استان

شهردار آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روزها شهر آب‌پخش و مناطق اطراف ان مملو از گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشور خود را به بوشهر رسانده‌اند و در این منطقه و به ویژه نخلستان‌ها حضور دارند.

حسین عباسی اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی را به منظور جلب رضایت مسافران نوروزی برگزار کردیم که با نظرسنجی‌های صورت گرفته شاهد رضایت بالایی از سوی مسافران از خدمات ارائه شده بودیم.

وی ادامه داد: به مدت چهار شب برنامه جشن بزرگ نوروزی را در بزرگترین پارک گردشگری استان بوشهر برگزار کردیم و حضور مسافران نوروزی در این برنامه‌ها به گونه‌ای بود که این پارک بزرگ مملو از گردشگران بود.

شهردار آب‌پخش در ادامه خاطرنشان ساخت: نخلستان‌های آب‌پخش یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان بوشهر است که این روزها شاهد حضور گسترده گردشکران هستیم و غرفه‌های فروش محصولات نخیلات نیز در اطراف این نخلستان‌ها راه‌اندازی شده است.

کد خبر 2261569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha