۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲

در ایام نوروز/

تورهای مشهدشناسی و المان گردی در مشهد برگزار می‌شود

تورهای مشهدشناسی و المان گردی در مشهد برگزار می‌شود

مشهد - خبرگزاری مهر: شهردار منطقه چهار مشهد از برگزاری تورهای گردشگری مشهد شناسی و المان گردی در راستای آشنایی شهروندان و زائرین با ظرفیت های گردشگری از ابتدای فروردین ماه در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال الدین شاهچراغی ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت گفت: همزمان با برپایی ایستگاه بهارانه و کمپ های اسکان زائر در بوستان های بسیج و بهشت، اعزام تورهای گردشگری مشهد شناسی و المان گردی در راستای آشنایی شهروندان و زائرین با پتانسیل و ظرفیت های گردشگری، تفریحی و زیارتی مشهد آغاز شده است.

شاهچراغی در خصوص این تورها تصریح کرد: شرکت کنندگان در تورهای نیم روزه گردشگری مشهد شناسی از مراکز تفریحی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی مشهد مانند آرامگاه فردوسی،خانه ملک،گنبد سبز، بوستان های ملت، وکیل آباد، کوهسنگی، بهشت، فرهنگسرای زیارت و ... و در تورهای المان گردی نیز از المان های دائمی و موقت سطح شهر بازدید می کنند.

وی با بیان این اینکه از ابتدای فروردین ماه روزانه دو تور به مکان های مذکور اعزام شده است، ادامه داد: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام برای شرکت در این تورها به ایستگاه بهارانه گردشگری بوستان بسیج و کمپ های اسکان زائر در بوستان های بسیج واقع در بابانظر 37 و بهشت در نبوت 42 مراجعه کنند.

شهردار منطقه چهار مشهد از کاشت 320 هزار گل فصلی در معابر، میادین، آیلندها و بوستان های سطح منطقه به منظور زیباسازی و طراوت فضای شهری برای نوروز 93 خبر داد.

شاهچراغی با بیان اینکه کاشت گل، درخت و فضای سبز در محیط شهری در سلامت روحی شهروندان تاثیرگذار است، گفت: در راستای طرح استقبال از بهار 93 کاشت 320 هزار گل فصلی انجام شده است.

شاهچراغی در خصوص نوع گل های کاشته شده تصریح کرد: بنفشه، همیشه بهار، شب بو، مینای چمنی، گازانیا، آلیسوم، میمون و پامچال از انواع گل هایی هستند که در معابر، میادین، آیلندها و بوستان های سطح منطقه کاشته شده اند.

وی در ادامه کاشت 2800 نهال در سطح منطقه را از دیگر فعالیت های اداره فضای سبز شهرداری منطقه چهار در سال 92 عنوان کرد و افزود: این نهال ها در بوستان‌هاي بهشت، ارم، بسیج، بنفشه، شكوفه، زيتون و بلوارهاي مفتح، طبرسی شمالي، طبرسی جنوبي، مجلسي، امت، نبوت، ابوریحان و خیابان‌هاي طباطبایی، وحید، میثم و ایثار كاشته شده است.

شهردار منطقه چهار مشهد بيان داشت: توت پیوندی، توت مجنون، زبان گنجشکي، انواع کاج ، چنار، اقاقیا، صنوبر، زیتون تلخ، پالونیا و درختچه ژونی پروس انواع نهال كاشته شده در سطح منطقه چهار مي‌باشد.

شاهچراغی اظهار داشت: در سال گذشته کاشت بیش از 700 اصله درخت روتبال در بولوار طبرسی شمالی و بزرگراه شهید بابانظر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در طرح استقبال از بهار فعالیت های دیگری در حوزه فضای سبز مانند رنگ آمیزی آبنماها، محوطه بازی کودکان، وسایل بدنسازی و مبلمان پارکی و مرمت و رفع نقص سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و سیستم های روشنایی و آبیاری انجام شده است.

کد خبر 2262124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha