۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳

در گفتگو با مهر عنوان شد/

تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات استاندار لرستان در سال 92/ انتظارات بازوند از رسانه‌ها

تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات استاندار لرستان در سال 92/ انتظارات بازوند از رسانه‌ها

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان که از مهرماه سال 92 حضور در لرستان را تجربه کرده در گفتگو با خبرنگار مهر از خاطرات تلخ و شیرین این شش ماهه می گوید؛ خاطراتی که به گفته خودش بعضی از آنها چندین روز فکرش را درگیر کرده است.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی در مورد تلخ ترین خاطره سال 92 حرفهایش را با این جمله شروع می‌کند که "سال 92 با همه سختی هایش گذشت" و بعد از مکث طولانی که انگار می خواهد از میان خاطرات تلخش یکی را که تلخ تر بوده انتخاب کند به سوالمان جواب می‌دهد.

وی ادامه می دهد: شاید تلخ ترین خاطره ای که من در شش ماه حضور در استان داشتم به ملاقات‌های عمومی با مردم بر می‌گردد، ملاقات‌هایی که در آنها درددل مردم را می شنوم ولی نمی توانم کاری انجام دهم.

روزهای ملاقات عمومی ساعتها ذهنم درگیر مشکلات می شود

بازوند می گوید: هر چند واقعا دنبال این هستم که به هر قیمتی مشکلات مطرح شده از سوی مردم در ملاقاتهای عمومی را حل کنم ولی گاهی گنجایش حل مشکل در استان وجود ندارد چراکه لرستان، استان توسعه یافته ای نیست.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه گاهی در ملاقاتهای عمومی حرفهایی را می شنود که خیلی برایش سخت است، اضافه می کند: ملاقات های مردمی به طور معمول ماهانه صورت می گیرد و هر روز که ملاقات عمومی دارم بیش از 70 ساعت ذهنم درگیر مشکلات مطرح شده است.

بازوند معتقد است که مشکلاتی که مردم در ملاقات‌های عمومی مطرح می کنند حرفهای درستی است که ماحصل عملکرد ما مدیران است و مردم گناهی ندارند.

از او می پرسیم افرادی که برای ملاقات عمومی می آیند گزینش شده هستند و یا واقعا همه افرادی که تقاضای ملاقات دارند به نوبت دعوت می‌شوند و بازوند می‌گوید که افراد برای ملاقات ثبت نام می کنند و به نوبت هر ماه دعوت می شوند و گزینشی در کار نیست.

استاندار لرستان ادامه می‌دهد: همچنین بر حسب نوع کار و تقاضای افراد از مدیران مرتبط دعوت می‌شود تا بتوان به صورت همه جانبه به مسائل مطرح شده پرداخت.

روایت تلخ پیرزن و پیرمردی که در ذهن استاندار ماند

بازوند خاطرات تلخش را به ملاقاتهای عمومی سفرهای شهرستانی هم پیوند می‌دهد و می‌گوید: در هر سفر شهرستانی به طور معمول با 20 نفر از مردم ملاقات می کنم که یکی از تلخ ترین خاطراتم مربوط به همین سفرها است.

وی ادامه می دهد: در سفری که به یکی از شهرستانها داشتم پیرزنی به من مراجعه کرد که پسرش هم اعتیاد داشت و هم مبتلا به بیماری هپاتیت بود به طوریکه این پیرزن به همراه همسر پیر و پسرش در یک خانه زندگی می کردند و "آب شدن" هر روزه فرزندشان را شاهد بودند و چه اذیت و آزاری می‌دیدند. این موضوع خیلی من را تحت تاثیر قرار داد.

از استاندار می خواهم که شیرین ترین خاطره سال 92 را بگوید که این دفعه بدون مکث و معطلی می گوید: اینکه توانستم در شش ماه فضا و شرایطی را ایجاد کنم که میل به سرمایه گذاری در لرستان زیاد شود شیرین ترین خاطره ام است. سرمایه گذارانی در این مدت به لرستان مراجعه کردند که روزی اصلا برای سرمایه گذاری به این استان نمی آمدند. همچنین توانستم در برخی لرستانیهایی که استان را ترک کرده بودند میل به سرمایه گذاری در استان را ایجاد کنم.

انتظار استاندار از رسانه‌ ها: انتقاد منصفانه و دفاع واقع بینانه

از بازوند راجع به نقد رسانه ها می پرسم و اینکه آستانه تحملش در مواجهه با نقد رسانه ها چقدر است تا پاسخش به این سوال دو عبارت باشد که چندین بار در جملاتش رسانه ها را به آن دعوت می کند: "انتقاد منصفانه" و "دفاع واقع بینانه"!

وی به نقدهای مختلف برنامه های تلویزیونی و مطبوعات اشاره و حتی به نام از برخی برنامه ها و نقدهاشان یاد می کند تا بگوید که به شدت از نقدها استقبال می کند و اگر رسانه ها موضوع به حق و نقد منصفانه ای را مطرح کنند که باید مدیران در راستای رفع آن قدم بردارند باید از آن استقبال کرد.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه تاکنون در مواجهه با نقد رسانه ها هیچ گونه شکایتی را از هیچ رسانه ای انجام نداده است، می‌گوید: البته اگر فردی بخواهد با نامه پراکنی به دنبال حق و حقوق خاصی باشد به طور قطع تسلیم زور و فشار نخواهم شد.

بازوند ادامه می‌دهد: برای روزنامه نگاران و خبرنگاران ضمن اینکه احترام زیادی قائل هستم ولی حتما عدالت مطبوعاتی را رعایت خواهم کرد. به دنبال این نیستم که خبرنگاری را سر پروژه ای ببرم و برای تبلیغات خودم چندین میلیون تومان پول بدهم چرا که این کارها را در راستای عوام فریبی می‌بینم.

وی البته یادآور می شود که وقتی اصحاب رسانه در مسیر ایفای رسالت واقعی خود حرکت می کنند به طور قطع اگر به مشکلی برخورد کنند همه سیستم دولتی موظف هستند که برای رفع مشکل آنها به کمک بیایند و مشکل را حل کنند.

کد خبر 2262409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha