۱۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۵

دولتی مهر در گفتگو با مهر؛

اختلاف دمای 38 درجه طی چهار روز در اردبیل/ هوای آفتابی در روز طبیعت

اختلاف دمای 38 درجه طی چهار روز در اردبیل/ هوای آفتابی در روز طبیعت

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون توسعه پیش بینی هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وضعیت جوی این استان طی هفته جاری یادآور شد: از روز شنبه تا صبح امروز سه شنبه شهروندان این استان و نیز گردشگران نوروزی اختلاف درجه 38 درجه ای را تجربه کرده اند.

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد:پس از دو روز بارش برف و باران در اکثر مختلف استان اردبیل، صبح امروز دمای هوا در شهرستان خلخال و فیروزآباد به منفی 18 درجه رسید تا سردترین شهر این استان و نیز یکی از شهرهای سرد کشور لقب بگیرد.

وی با بیان اینکه این میزان دما در حالی است که شنبه این هفته دمای بالای 21 درجه سانتیگراد در شهر فیروزآباد ثبت شده بود، یادآور شد: بیشترین تغییر دمای استان طی چهار روز اخیر در این شهر با 38 درجه اختلاف به ثبت رسیده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی استان با بیان اینکه مرکز استان نیز در این مدت اختلاف دمای 34 درجه داشته است، تصریح کرد: دمای هوای اردبیل در ظهر شنبه این هفته 19 درجه بالای صفر بوده که این رقم صبح سه شنبه به منفی 14 رسیده است.

وی شهرهای سرعین و گرمی را نیز دارای اختلاف دمای بیش از 25 درجه در استان برشمرد و تاکید کرد: شهرستان توریستی سرعین نیز در این مدت 30 درجه اختلاف داشته، و شهرستان گرمی نیز با 26 درجه اختلاف جز شهرهای دارای بیشترین اختلاف دمایی محسوب می شود.

دولتی مهر با اشاره به سردترین شهرهای استان طی صبح امروز خلخال و فیروز آباد را با منفی 18 در جنوب استان سردترین شهرها برشمرد و ادامه داد: اردبیل و گرمی نیز سرترین شهرهای مناطق مرکزی و شمالی استان اردبیل طی صبح امروز بودند.

خلخال با 31 میلیمتر رکوردار بیشترین بارش های اخیر

وی در عین حال به میزان بارش های اخیر اشاره کرد و خلخال را با 31 میلیمتر دارای بیشترین بارش عنوان کرد و افزود: کمترین بارش های دو روز اخیر نیز در اردبیل و با هفت میلیمتر ثبت شده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی استان در تفکیک مناطق مختلف استان نیز گرمی را با 21 میلیمتر دارای بیشترین و بیله سوار را با 17 میلیمتر دارای کمترین میزان بارش در شمال استان عنوان کرد.

وی بیشترین بارش منطقه مرکزی را استان را متعلق به مشگین شهر با 24 میلیمتر برشمرد و تاکید کرد: اردبیل کمترین بارش را در بین شهرهای مرکزی و در کل استان داشته است.

دولتی مهر شهرستان خلخال را با 31 میلیمتر دارای بیشترین بارش در جنوب و کل استان دانست و بسان داشت: فیروزآباد نیز که جزو شهرهای سرد استان طی 24 ساعت گذشته بوده با 15 میلیمتر کمترین بارش را در بین شهرهای جنوبی استان داشته است.

تداوم روند افزایش دما طی روزهای آینده

وی همچنین با اشاره به افزایش دمای استان اردبیل طی روزهای آینده گفت: از امروز روند افزایش دمای هوا را در سطح استان شاهد خواهیم بود و این روند از امروز آغاز شده و هم اکنون دمای هوای اردبیل افزایش قابل توجهی یافته است.

این مسئول با بیان اینکه موج ضعیفی از روز پنجشنبه از سمت غرب به کشور وارد خواهد شد، اضافه کرد: انتظار داریم این موج بارشی کمترین تاثیر را در این استان داشته باشد، براین اساس پبش بینی می کنیم بارش های پراکنده را در برخی مناطق شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این موج در زمینه دمای هوا نیز کمترین تاثیر را در استان خواهد داشت، تصریح کرد: این سامانه بارشی از روز جمعه از منطقه خارج شده و از روز شنبه اسمان صاف و افزایش دمای محسوس را شاهد خواهیم بود.

به گفته دولتی مهر همچنین فردا به عنوان روز طبیعت و سیزده بدر هوای استان اردبیل صاف و آفتابی توام با افزایش دما خواهد بود که خبر خوبی می تواند برای طبیعت دوستان باشد.

کد خبر 2263317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha