۱۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶

تیراندازی در فورت هود از نتایج جنگ های آمریکا است

تیراندازی در فورت هود از نتایج جنگ های آمریکا است

خبرنگار الجزیره کشته و زخمی شدن ده ها نفر از نظامیان آمریکایی در تیراندازی در پایگاه نظامی فورت هود را از نتایج جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره ، ناصر الحسینی خبرنگار شبکه الجزیره تیراندازی روز گذشته در پایگاه نظامی فورت هود در تگزاس آمریکا را به نوعی نتیجه لشگرکشی های آمریکا در عراق و افغانستان خواند.

وی گفت: برخی از سربازانی که از این دو کشور بازگشته اند تحت فشارهای شدید روانی هم قطاران خود را می کشند.

این خبرنگار الجزیره گفت: آمریکایی ها از شنیدن این خبر که آیون لوپز سرباز سی و چهار ساله آمریکایی این حمله را انجام داده است غافلگیر شدند. او به مدت چند ماه در عراق خدمت کرده و در سال 2011میلادی به آمریکا بازگشته بود.

حسینی گفت : مقامات نظامی آمریکایی به صراحت گفته اند این سرباز که فقط چند ماه بود به این پایگاه آمده بود تحت درمان روانی بود. پزشکانی که او را درمان می کردند می گویند او برخی مشکلات ذهنی داشت و مأیوس بود اما

نمی دانند این مشکل ذهنی نتیجه جنگ در عراق بوده است یا خیر.

حسینی در بخشی از گزارش خود می گوید: اما علت هرچه باشد سربازانی که اینگونه حملات انتحاری انجام می دهند به نوعی با جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان ارتباط دارند و سربازانی که از این دو کشور باز می گردند برخی

مواقع تحت فشارهای شدید روانی هم رزمان خود را می کشند.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا بعد از شنیدن خبر کشته شدن 3 سرباز آمریکایی و زخمی شدن 16 نفر دیگر بر اثر تیراندازی یکی از هم رزمان خود در پایگاه نظامی فورد هوت آمریکا را یک فاجعه خواند.

سرباز آمریکایی که اقدام به این کار کرد سربازی 34 ساله است که در جنگ عراق شرکت داشته و سلاح کمری را که با آن هم رزمان خود را مور حمله قرار داده بود را خارج از پایگاه تهیه کرده بود.

کد خبر 2263657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha