۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

کشتی فرنگی قهرمانی اروپا – فنلاند؛

قهرمانان اوزان نخست معرفی شدند/ کایالپ ترک طلایی شد

قهرمانان اوزان نخست معرفی شدند/ کایالپ ترک طلایی شد

نخستین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در حالی شب گذشته درشهر وانتای فنلاند به پایان رسید که چهار مدال طلای اوزان نخست به نمایندگان ترکیه، ارمنستان، بلغارستان و آذربایجان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روز نخست این رقابتها و در وزن 130 کیلوگرم، رضا کایالپ در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر از سد لیوبومیر دیمیتریف از بلغارستان گذشت و قهرمان شد. در این وزن یوهان یورن از سوئد و واسیلی پارشین از روسیه مشترکا سوم شدند.

شکست بالینت لام از مجارستان در دیدار رده بندی مقابل یوهان یورن از سوئد از اتفاقات مهم کشتی های این وزن بود. در این وزن 15 کشتی گیر حضور داشتند.

در وزن 59 کیلوگرم الکساندر کاستادینوف از بلغارستان در دیدار فینال مقابل ویکتور سیوبانو از مولداوی با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد. در این وزن کامران ممدواف از آذربایجان و ایوان کوی لاکوف از روسیه صاحب مدال برنز شدند.

در این وزن 23 کشتی گیر حضور دارند که شکست رحمان بلیچی از ترکیه مقابل سیوبانو از مولداوی، برتری کوی لاکوف مقابل هاپاماکی از فنلاند و برتری کاستادینوف برابر کوی لاکوف از روسیه از نتایج مهم این وزن است.

در دیدار فینال وزن 66 کیلوگرم حسن علی اف از آذربایجان با ضربه فنی از سد آدام کوراک از روسیه گذشت. فرانک استابلر از آلمان و استوان لوال از اسلواکی در این وزن صاحب مدال برنز شدند.

شکست رواز لاشخی کشتی گیر مطرح گرجستانی مقابل استوان لوال از اسلواکی، پیروزی لوال مقابل آرام جلفلکیان از ارمنستان و شکست لاشخی مقابل کوراک از روسیه از نتایج مهم دیدارهای این وزن بود که در آن 27 کشتی گیر حضور داشتند.

در وزن 98 کیلوگرم آرتور الکسانیان از ارمنستان در دیدار فینال با نتیجه 5 بر صفر از سد جنگ ایلدیم از ترکیه گذشت و قهرمان شد. در این وزن فردریک اسچون از سوئد و نیلسن مارتین از نروژ مشترکا سوم شدند. در این وزن 25 کشتی گیر حضور داشتند که پیروزی اسچون و ایلدیم مقابل نومونوی از فرانسه و شکست بالاژ کیس از مجارستان مقابل نومونوی از نتایج مهم کشتی های این وزن است.

رقابت های چهار وزن دوم و پایانی امروز(یکشنبه) در شهر وانتای فنلاند برگزار می شود.

کد خبر 2264781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha