۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹

حمید شانس با مهر مطرح کرد:

5 ماه از تعطیلی انجمن مجسمه‌سازان گذشت/ قفلی بزرگ بر در انجمن

5 ماه از تعطیلی انجمن مجسمه‌سازان گذشت/ قفلی بزرگ بر در انجمن

رئیس مستعفی هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازی از تعطیلی 5 ماهه این انجمن و قفل بودن درهای این انجمن خبر داد.

حمید شانس، هنرمند پیشکسوت عرصه مجسمه‌سازی و رئیس مستعفی هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید خبر تعطیلی این انجمن در پنج ماه گذشته گفت: من به دلیل مشکلاتی که برایم پیش آوردند پنج ماه قبل از سمتم کناره‌گیری کرده‌ام.

وی افزود: در حالی که جریانات صنفی و دموکراتیک می‌خواهند با پر و بال گرفتن باعث اوج گرفتن هنر و به تبع آن هنرمندان شوند ولی کسانی پیدا می‌شوند که مانع این جریان هستند.

شانس در پاسخ به این پرسش که آیا این افراد از بدنه هنرمندان هستند یا مدیران دولتی؟ گفت: اتفاقا دولتمردانی که ما با آنها سر و کار داشتیم به جریانات صنفی علاقه زیادی داشتند و به آن احترام می‌گذاشتند ولی برخی افراد از داخل جامعه هنری و یا افرادی که خود را به این خیل می‌چسبانند باعث مشکلات در جامعه هنری شده‌‎اند که این افراد تنها در شمایل مجسمه‌سازان نیستند بلکه در تمام شئونات هنری حضور دارند.

این هنرمند باسابقه عرصه مجسمه‌سازی ایران بیان کرد: همیشه باید هزینه و وقت زیادی گذاشته شود تا ضرورت وجود نهادهای صنفی برای ایجاد مباحث اجتماعی تبین شود ولی با یک ندانم‌کاری همه چیز بر باد می‌رود.

به گفته وی، تا پنج ماه قبل که وی استعفا داده است تاکنون هیچ‌کس سراغی از انجمن نگرفته و درهای دفتر انجمن به قفلی بزرگ مزین شده است.

رئیس هیات مدیره در مورد عملکردش در انجمن توضیح داد: ما برنامه‌های زیادی برای انجمن داشتیم که از جمله آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های فروش سالانه در اماکنی مثل خانه هنرمندان و یا برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد که در طول یک سال و نیمی که در انجمن مشغول به فعالیت بودم، محقق شد.

شانس در پایان سخنانش گفت: مسلما وجود یک انجمن صنفی برای هنرمندان مجسمه‌ساز لازم است ولی با این شکل و شمایل نمی‌توان امیدی به وجود آن داشت.

کد خبر 2265714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha