۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

انصاری خبر داد:

توزیع 950تن کود شیمیائی اوره در شهرستان سمیرم

توزیع 950تن کود شیمیائی اوره در شهرستان سمیرم

سمیرم - خبرگزاری مهر: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم از توزیع 950تن کود شیمیائی اوره برای شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: این عملیات در قالب تامین خرید محل و توزیع بین کشاورزان به کارگزاران بخش خصوصی واگذار شده است.

همت‌علی انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پیگیری مدیریت اداره جهاد کشاورزی شهرستان  سمیرم خرید و توزیع کود شیمیائی اوره به میزان نهصد و پنجاه تن از بهمن ماه 1392 شروع شد .

وی افزود: وظیفه خرید تامین محل و توزیع این نهاده کشاورزی در شهرستان سمیرم به کارگزاران بخش خصوصی  محول شد.

انصاری بیان داشت: توزیع نهاده کود شیمیائی اوره از مناطق دیمکاری شهرستان شروع شد و بر مبنای شرایط بارش و اقلیم و همچنین نوع کاشت محصولات زراعی به کاشتهای آبی شهرستان سمیرم ختم خواهد شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم از توزیع سهمیه منطقه وردشت و بخشهائی از پادنای سفلی و پادنای وسطی در اسفندماه 1392 خبر داد و افزود: سهمیه مناطق سمیرم حنا و دیگر نقاط شهرستان سمیرم هم که عمده کاشت زراعی آبی دارند نیز در فروردین ماه 1393 در حال توزیع است .

وی تصریح کرد: حمل نهاده مذکور برای  سمیرم و بخشهائی از شهر کمه نیز امروز کامل می شود و از دو روز آینده توزیع خواهد شد .

فقدان نقدینگی بخش کشاورزی مهمترین دلیل عدم استقبال از نهاده کود شیمیایی است

انصاری با بیان اینکه قیمت نهاده کود شیمیائی اوره در سال جاری افزایش داشته است و این افزایش قیمت هم طبق مصوبات هیئت دولت اعمال شده است ، فقدان نقدینگی  بخش کشاورزی را مهمترین دلیل برای استقبال ناچیز مردمی و کشاورزان و بهره برداران از نهاده کود شیمیائی اوره ذکر کرد و متذکر شد: در حال حاضر به منظر می رسد که نسبت به حجم نهاده نیز پیش بینی شده تامین شده است.

وی اضافه کرد: در حالیکه هر تن نهاده کود  شیمیائی اوره برابر با بیست کیسه است افزایش قیمت نهاده کود شیمیائی اوره برای هر کیسه یس و پنج هزار تومان است که یارانه دار توزیع می شود.

وی از کشت دیم محصولات زراعی شهرستان سمیرم در سطحی  سی و سه هزار هکتار در هر سال سخن گفت و خاطر نشان کرد: عمده  کاشت زراعی بهاره شهرستان  سمیرم  از محصولاتی دیمی مثل گندم جو چغندر قند  سیب زمینی یونجه عدس نخود گلرنگ و خلر آغاز می شود و با کاشت محصولات آبی زراعی  پایان می یابد.

وی بیان داشت: همه ساله  در برنامه متناوب زراعی شهرستان  سمیرم حدود یک سوم سطوح آیش کاری می شود و برای مابقی سطوح زراعی هم کاشت انجام می شود.

وی اظهار داشت: در حالی‌که هرساله حدود ده هزار و ششصد هکتار اراضی زراعی شهرستان سمیرم کاشت دیم اقدام می شود و حدود شش هزار پانصد هکتار هم  به کاشت آبی اختصاص می یابد برای حدود دو هزار هکتار هم کاشت جو در دستور کار قرار می گیرد . 

 

کد خبر 2266461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha