۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

قیمت کودهای شیمیایی باید واقعی شود

قیمت کودهای شیمیایی باید واقعی شود

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور گفت: دولت باید کودهای آلی و غیر شیمیایی را مورد حمایت خود قرار دهد و پرداخت یارانه به کودهای شیمیایی خلاف تامین امنیت غذایی کشور است.

مسعود اسدی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بخشی که یارانه دادن به آن خلاف تامین امنیت غذایی کشور است و باید تخصیص یارانه به آن کلا و فورا حذف شود، بخش کودهای شیمیایی است.

وی با بیان اینکه این مطلب ممکن است مورد علاقه بسیاری از کشاورزان کشور نباشد، گفت: نه تنها باید قیمت کودهای شیمیایی واقعی شود بلکه در صورت امکان قیمت آنها باید گران‌تر شود  و این محصولات باید از پوشش حمایتی دولت خارج شوند.

اسدی با اشاره به اینکه دولت باید کودهای آلی و غیر شیمیایی را مورد حمایت خود قرار دهد، اضافه کرد: استفاده از کودهای شیمیایی در تمام دنیا رواج دارد اما این اقدام کاملا محدود و کنترل شده انجام می‌شود و متاسفانه در ایران مصرف کودهای شیمیایی بالاتر از نورم‌های جهانی آن است.

وی به خطر افتادن سلامت محصولات غذایی و جامعه را ناشی از افزایش مصرف کودهای شیمیایی عنوان کرد و افزود: دولت باید به سمت حمایت از کودهای غیرشیمیایی و تشویق کشاورزان به استفاده از این نوع کودها حرکت کند.

اسدی با تاکید بر اینکه دولت باید کشاورزان در بخش‌های دیگر را مورد حمایت قرار دهد، اضافه کرد: مسئولان باید در دادن تسهیلات بانکی، تکنولوژی‌های نوین، خرید مناسب و قانون‌ مند محصولات تولیدی و مواردی از این قبیل کشاورزان را حمایت کنند، شاید دادن کود ارزان، کشاورز را خوشحال کند اما این امر در جهت خلاف مصالح ملی و تولید محصولات ارگانیک در کشور است. ‌

کد خبر 2764983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha