۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱

گزارش خبری/

صف هاي طولاني مردم استان كردستان براي ثبت نام دريافت يارانه نقدي

صف هاي طولاني مردم استان كردستان براي ثبت نام دريافت يارانه نقدي

سنندج – خبرگزاري مهر: از ساعت اوليه صبح امروز صف هاي طولاني در شهرستان هاي مختلف استان براي ثبت نام در فاز دوم هدفمندي يارانه ها در مقابل دفاتر خدمات ارتباطي و كافي نت ها در مناطق شهري و باجه هاي پستي در مناطق روستايي استان كردستان تشكيل شده است و به دلیل بروز مشکلات سایت مورد نظر هر لحظه بر شمار مردم منتظر در اين صف ها افزوده مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالي از صبح امروز و به صورت رسمي ثبت نام براي فاز دوم هدفمندي يارانه ها در سراسر كشور آغاز شده است كه داستان تكراري صف هاي طولاني چند سال اخير براي مباحث مختلف اين بار نيز تشكيل شد و مردم زيادي همچنان در صف هاي انتظار براي ثبت نام به سر مي برند.

در حالي كه مسئولان دولتي در كشور و حتي استان کردستان نیز مدعي بودند كه مردم بدون هيچ گونه مشكلي مي توانند براي ثبت نامه يارانه هاي نقدي اقدام كنند، كه از همان لحظات اوليه مشكلات آغاز شد و از ساعت هشت صبح تاكنون سايت مورد نظر براي ثبت نام مردم و افراد متقاضي از دسترس خارج شده است.

در حال حاضر صف هاي طولاني مردم به ويژه در شهر سنندج در مقابل كافي نت ها و دفاتر خدمات ارتباطي هر لحظه در حال افزايش است و با توجه به قطعي مستمر سايت اينترنتي هر لحظه بر خيل مردم حاضر نيز افزوده مي شود و افراد منتظر نيز نگران ادامه اين روند هستند.

انتشار شايعات مختلف در ميان مردم در خصوص وضعيت ثبت نام، ادامه قطعي سايت، اقدام دولت براي حذف نام افراد، در كنار فعاليت افراد سودجو با چاپ فرم هاي مختلف در خصوص چگونگي ثبت نام باعث بروز مشكلات ديگري نيز شده است كه بدون شك مديريت اين مسئله از سوي مسئولان يك نياز لازم و ضروري است

معاون برنامه ريزي استاندار كردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از سوی استان برای رفع مشکل سایت اینترنتی بيان كرد: مشكل سايت مورد نظر براي ثبت نام دريافت يارانه نقدي از همان لحظات ابتدايي به مركز انعكاس پيدا كرده است  و هماهنگي هاي لازم براي رفع اين مشكل نيز صورت گرفته است.

ارسلان ازهاري ضمن اشاره به ادامه پيگيري هاي استان براي رفع مشكل سايت اينترنتي بيان كرد: جداي از اين مهم طي يكي دو ساعت اخير نيز به صورت تلفتي اين مشكل پيگيري شده است و مسئولان ستاد هدفمندي يارانه ها و حتي معاون اجرايي رئيس جمهور نيز قول مساعد رفع اين مشكل را اعلام كرده اند.

وي با بيان اينكه جداي از اين موضوع، مشكل ديگري در راستاي ثبت نام مردم استان كردستان وجود ندارد، افزود: با توجه به برگزاري جلسات و نشست هاي هماهنگي با ادارات و سازمان هاي دولتي خوشبختانه تمامي امكانات مورد نياز در اين زمينه تامين شده است.

معاون برنامه ريزي استاندار كردستان گفت: در كنار اين مهم هماهنگي هاي لازم با دفاتر خدمات ارتباطي، دفاتر پستي در روستاها، بخشداري ها و دهياري ها نيز براي ثبت نام مردم بسيج شده اند و انتظار مي رود كه با همكاري خود مردم نيز اين مهم به بهترين شكل ممكن اجرايي و عملياتي شود.

در كنار اين مهم مدير عامل شركت مخابرات استان كردستان نيز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان كرد: خوشبختانه در حال حاضر اينترنت در استان كردستان هيچ گونه مشكلي ندارد و با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته وضعيت اينترنت در سراسر استان در حالت عادي قرار دارد.

آزاد حكمت با اشاره به اينكه هم اكنون تنها 50 درصد از ظرفيت اينترنت استان كردستان مورد استفاده قرار مي گيرد، بيان كرد: از روز گذشته و با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته بخش زيادي از كارهاي جنبي تعطيل شده است و به همين دليل نيز اينترنت در استان كردستان هيچ گونه مشكل و اختلال سرعتي ندارد.

وي با بيان اينكه هم اكنون تيم هاي نظارتي شركت مخابرات استان كردستان وضعيت اينترنت را به صورت لحظه اي در سراسر اين استان رصد مي كنند، گفت: انتظار مي رود كه با توجه به اقدامات صورت گرفته بتوانيم به بهترين شكل ممكن پهناي باند مورد نياز براي اين مهم را تامين كنيم.

مدير عامل شركت مخابرات استان كردستان در پايان سخنان خود در اين گفتگو يادآور شد: در مناطق روستايي نيز وضعيت شبكه هاي ارتباطي مناسب است و به همين دليل تاكنون هيچ گونه درخواست و يا شكايتي در زمينه بروز مشكلات ارتباطي در اين زمينه به شركت مخابرات اعلام نشده است.

تشكيل صف هاي طولاني از سوي مردم كه از سالهاي قبل و هر بار به بهانه اي به يك رويه اصلي در كشور اين بار نيز براي ثبت نام در فاز دوم هدفمندي يارانه ها در سراسر كشور به ويژه استان كردستان تشكيل شده است و ديدن صف هاي طولاني از سوي مردم كه تقريبا بيشتر آنها نيز از اقشار ضعيف جامعه به شمار مي روند ديگر موضوع تازه و جديد نيست.

کد خبر 2267339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha