۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴

توحیدی:

افراد با سطح درآمدی بالا با انصراف از دریافت یارانه دولت را یاری کنند

افراد با سطح درآمدی بالا با انصراف از دریافت یارانه دولت را یاری کنند

کرمان - خبرگزاری مهر: فرماندار کرمان از افراد با سطح درآمدی بالا خواست که با انصراف از دریافت یارانه نقدی دولت را در خدمت رسانی بهتر یاری دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی توحیدی صبح چهارشنبه در جمع بخشداران شهرستان کرمان به فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: حذف بخشی از یارانه بگیران سبب رونق تولید و اشتغالزایی می شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، اذعان داشت: اجرای هدفمندی یارانه ها به شیوه کنونی به صلاح نیست.

توحیدی گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از سرمایه کشور که می تواند در بخش های اساسی کشور مانند بهداشت و درمان، تولید، برق و توسعه شبکه آبرسانی بسیار تاثیرگذار باشد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه هیچ اجباری برای انصراف افراد از دریافت یارانه نقدی نیست، گفت: از افرادی که از سطح درآمدی بالایی برخوردار بوده و به یارانه احتیاجی ندارند می خواهیم که از دریافت آن انصراف دهند و تنها افرادی که نیازمند هستند برای این منظور اقدام کنند.

این مسئول به نقش مردم در این خصوص اشاره و تصریح کرد: با این کار بخشی از سرمایه آزاد شده و دولت می تواند با صرف این سرمایه در بخش های مورد نیاز در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم گام بردارد.

لزوم تبیین فواید استفاده از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در بخش های عمرانی

وی گفت: باید فواید استفاده از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در بخش های عمرانی برای مردم تبیین شده و فرهنگ سازی در این خصوص صورت گیرد تا یارانه تنها به دست نیازمندان واقعی برسد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات اقتصادی خانوارها موجود است، یادآور شد: چنانچه افرادی اطلاعات خود را سامانه ثبت نام نادرست وارد کنند سه برابر یارانه دریافت شده را باید به دولت بازگردانند.

وی با اشاره به اینکه هدفمند کردن باید به صورت دقیق و صحیح از طرف بخشداری ها، فرمانداری ها و سایر دستگاه های مرتبط به مرحله اجرا در آید، افزود: باید زیر ساخت های لازم برای ثبت نام آسان خانواده ها در بخش ها فراهم باشد.

این مسئول بر لزوم برخورد مناسب با مردم تاکید کرد و افزود: دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر Ict روستایی، بهزیستی و کمیته امداد بخشها باید تا پایان ثبت اطلاعات خانوارها فعال باشند.

لزوم تسریع روند تکمیل سند توسعه بخش ها

فرماندار کرمان بر لزوم همت مسئولین برای عمران و آبادانی شهرها، بخشها و روستاهای زیرمجموعه تاکید کرد و اذعان داشت: یکی از مواردی که می تواند در توسعه و آبادانی منطقه تاثیرگذار باشد سرمایه گذاری و کار آفرینی است.

توحیدی بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر سند توسعه هر منطقه تاکید کرد و اذعان داشت: راه اندازی واحدهای صعنتی در پی جذب سرمایه گذار ضمن ایجاد شغل برای افراد و کاهش آمار بیکاری می تواند در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2267388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha