۱۵ شهریور ۱۳۸۴، ۱۴:۰۲

جين فوندا، ستاره هاليوود به تور انتقاد از بوش پيوست

جين فوندا، هنرپيشه سرشناس امريكايي، و جرج گالووي، سياستمدار آتشي مزاج بريتانيايي، از جمله افراد مشهوري هستند كه به جمع شركت كنندگان در تور انتقاد از حضور نظامي ايالات متحده در عراق پيوستند.


جين فوندا

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهرگ، قرار است فوندا و گالووي از چند روز ديگر در تور خود به هشت شهر امريكا سفر كنند و به انتقاد علني از سياست هاي جنگ طلبانه بوش، حضور ارتش ايالات متحده در منطقه خليج فارس و عراق و اهمال در كمك رساني و امداد به آسيب ديدگان توفان مهيب كاترينا در شهر عمدتاً سياهپوست نشين نيو اورلين بپردازند.

كريس دالز، از طراحان و سازمان دهندگان اين برنامه انتقادي، درمصاحبه با روزنامه واشينگتن تايمز گفت: "جين فوندا و جرج گالووي در سفر خود به اين نكته اشاره خواهند كرد كه چه ميزان سرمايه در جنگ هدر رفت تا نياز امريكايي هاي توفان زده به موقع برطرف نشود." تور امريكاگردي گالووي با عنوان "بپا خيزيد و به حساب آييد" از روز 13 سپتامبر از بوستن آغاز مي شود و روز 24 سپتامبر همزمان با يك راهپيمايي برنامه ريزي شده در واشينگتن به پايان مي رسد.


جرج گالووي

گالووي در اين سفر كتاب جديد خود "آقاي گالووي به واشينگتن مي رود" را نيز تبليغ خواهد كرد. نام اين سياستمدار معترض بريتانيايي ارديبهشت ماه گذشته سر زبان ها افتاد؛ يعني زماني كه كنگره ايالات متحده او را به دريافت پول نفت هاي تحريمي از رژيم صدام حسين متهم و وي نيز در پاسخ تمامي اين اتهام ها را به شدت تكذيب كرد.

فوندا هم كه از چند دهه پيش و به دليل مخالفت آشكار با حضور نظامي ايالات متحده در جنگ ويتنام وارد عرصه سياست شده بود، امسال با اين كار به فعاليت هاي سياسي اش رنگ و بوي ديگري مي دهد. همسر سابق تد ترنر، غول رسانه اي امريكا، اوايل سال جاري ميلادي كتابي نوشت به نام "زندگي من تا امروز" و پس از چند سال دوري از پرده سينما، با فيلم "مادر شوهر هيولا" بازگشتي نسبتاً موفق به سالن هاي تاريك داشت.

کد خبر 226747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha