۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

حجت الاسلام محمودی:

انقلاب اسلامی نگرش غلط به زنان را تغییر داد/ فرهنگ فاطمی بین زنان گسترش یابد

انقلاب اسلامی نگرش غلط به زنان را تغییر داد/ فرهنگ فاطمی بین زنان گسترش یابد

ورامین - خبرگزاری مهر: رییس ستاد گرامیداشت هفته زن شهرستانهای استان تهران گفت: امروز هیچ کسی نیست که بتواند نقش سازنده و پر رنگ بانوان را در صحنه های مختلف نادیده بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه حجت الاسلام سید محسن محمودی در جمع فعالان حوزه زنان و خانواده در سالن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال 1392 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی تلاش های فرهنگی از سوی تمامی اقشار و طبقات مردم تأکید فراوان داشتند و زنان در این زمینه باید پیشگام باشند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: تهاجم دشمنان علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است و دشمن که در جنگ سخت افزاری نتوانست به جایی برسد متاسفانه در عرصه اقتصاد و فرهنگ ورود پیدا کرده است.

رییس ستاد گرامیداشت هفته زن شهرستان های استان تهران افزود: همواره زنان در عرصه های فرهنگی و تحولات بنیادین، نقش مهم و بی بدیلی را ایفا کرده اند و انتظار می رود که زنان مومنه و متعهد این سرزمین، با لبیک به فرمایشات رهبری در این زمینه گام های موثری را بردارند.

وی ادامه داد: همزمان با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) از منظر یک مصلح و راهبر، نگرش نوینی را در مورد زن ارایه کردند و امروز هیچکس نیست که بتواند نقش سازنده و پر رنگ بانوان را در صحنه های مختلف نادیده بگیرد.

محمودی سپس با تببین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: تمام خصوصیاتی که باید زن نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه (س) داشت، به عبارت دیگر حضرت فاطمه(س) الگوی زن نمونه از دیدگاه اسلام است.

این مسئول تأکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج و معیارهای انتخاب شوهر، فنون شوهرداری و تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده، حضور زن در عرصه اجتماع و سیاست است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ترويج حجاب و صيانت از كرامت انساني زنان از پيامهاي الگوي رفتاري حضرت فاطمه زهرا(س) است كه بايد زنان مسلمان به ويژه زنان ايران به آن توجه داشته باشند و در جامعه امروز كه تمام زنان هر كدام به نحوي در جامعه مشغول به كار و فعاليت هستند با حفظ ارزشها به فعاليتهاي خود ادامه دهند تا حرمت و احترام زن در جامعه حفظ شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته زن بیان داشت: همه فعالان حوزه زن و خانواده باید برای بزرگداشت هر چه باشکوهتر هفته زن تلاش کنند و ترویج سبک زندگی اسلامی، ارتقای آگاهی بانوان، توانمند سازی و امید بخشی به قشر زنان از جمله سیاست های ایام هفته زن است.

محمودی یادآورشد: فرصت هفته زن و نامگذاری این ایام زمینه ای است تا به قدر و منزلت زنان در اسلام و نقش آنان در خانواده و جامعه بیشتر پرداخته شود که ارتقا فرهنگ فاطمی در بین خانواده ها وظیفه برنامه ریزان حوزه های فرهنگی است تا از این منظر به الگوسازی و معاصر سازی زندگی و رفتار و سلوک حضرت زهرا (س) توجه شود.

وی متذکرشد: با توجه به نامگذاری سال و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، باید حضرت زهرا (س) را به عنوان الگویی مناسب که در همه زمینه ها چون همسرداری، تربیت فرزند، حضور در اجتماع و فراگیری علوم زمانه سرآمد بودند به دخترها و زنان بشناسانیم.

کد خبر 2268009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha