۲۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳

دبیر جشنواره شعر فجر پاسخ داد؛

امتیازات کاربران سایت جشنواره شعر فجر به آثار ارسالی چقدر در نتیجه نهایی تاثیرگذار است؟

امتیازات کاربران سایت جشنواره شعر فجر به آثار ارسالی چقدر در نتیجه نهایی تاثیرگذار است؟

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر تاثیر امتیازاتی را که کاربران سایت جشنواره به آثار بارگذاری شده روی آن می‌دهند، در رای نهایی هیئت داوران، تشریح کرد. عبدالجبار کاکایی همچنین از برگزاری کنفرانس خبری این جشنواره در روز یکشنبه 24 فروردین و با حضور دست کم 40 خبرنگار از رسانه‌های مختلف خبر داد.

عبدالجبار کاکایی دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه امسال برای اولین بار تمامی آثار ارسالی به جشنواره پس از ثبت در سامانه مربوطه به اسم سرایندگان آنها بارگذاری شده‌اند و همه کاربران می‌توانند پس از عضویت در آن درباره کیفیت هر یک از آثار، نظر و حتی به آنها امتیاز بدهند، گفت: این مسئله برای کسانی که اثر به جشنواره می‌فرستند، آرامش ایجاد می‌کند چون مطمئن می‌شوند که کارشان دیده می‌شود در حالی که قبلاً اعتراض‌هایی بود و مثلاً عده‌ای می‌گفتند ما اثر فرستادیم ولی دیده نشد یا داوری نشد یا اعلام وصول نشد.

وی مزیت دیگر این کار را هم اینگونه برشمرد: در این شیوه، خود کاربرها روی آثار نظر می‌دهند و لذا کسانی که شاید به دلیل دوری از یا نزدیکی به متن جریان‌های شعری، درباره آثار خودشان دچار برخی توهمات و یا کم‌اطلاعی‌ها هستند، وقتی می‌بینند آثارشان زیاد یا کم کلیک می‌شود و درباره آنها نظرات مختلفی داده می‌شود، به یک داوری کلی درباره آثار خودشان می‌رسند. البته این امتیازات و رنکینگ آثار برای ما به عنوان مسئولان جشنواره، ملاک نیست اما نمی‌توان منکر شد که ممکن است بعضی آثار که از بقیه امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، توجه بعضی از داوران ما را هم به خود جلب کند از این جهت که درباره آنها با دقت بیشتری داوری کنند.

دبیر هشتمین جشنواره شعر فجر با بیان اینکه «ما امسال هیچ موضوع ویژه‌ای را ملاک دریافت آثار قرار ندادیم» اضافه کرد: معمولاً در جشنواره‌های مختلف و حتی جشنواره‌های فجر، موضوعاتی اعلام می‌شد که در واقع رانت‌هایی بود که عده‌ای با به کار گیری آنها حتی برگزیده هم می‌شدند در حالی که شاید از منظر خلاقیت، این رتبه شایسته آنها نبود.

کاکایی که پیشتر هم از حضور 13 شاعر خارجی از جمله 5 شاعر از قاره اروپا، 3 شاعر از قاره آفریقا، 2 شاعر از قاره آسیا و 2 شاعر نیز از قاره آمریکا در هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر خبر داده بود، ضمن اعلام اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 25 فروردین است و این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد، ارائه سایر اطلاعات مربوط به جشنواره شعر فجر را به کنفرانس خبری این رویداد ادبی که به گفته وی، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 24 فروردین با حضور دست کم 40 خبرنگار از رسانه‌های مختلف کشور در ساختمان فجر وزارت ارشاد در تهران برگزار می‌شود، موکول کرد.

کد خبر 2268060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha